FZO 4 - Woudenberg 8

Woudenberg 8

Mannen, 8, Groep 4 11

30 augustus 2016 19:00

Dinsdagavond 30 augustus was de aftrap voor de beker in Zeist. Bij aankomst was het gretige FZO 4 al op het veld voor de warming-up. In de beginfase van de wedstrijd moesten de spelers van beide teams aan elkaar wennen. Het was tenslotte het eerste duel van dit seizoen.

Het allereerste gevaar kwam van de thuisploeg, waarbij doelman Erik van der Linden perfect de bal wist te keren. Het eerste doelpunt van dit voetbaljaargang werd gemaakt door Jeroen Koudijs. Zijn pass richting een aanvaller bereikte de tegenstander, die de bal verkeerd speelde en opnieuw voor de voeten van de middenvelder bracht. De weg richting het doel lag open en de bal werd over de uitgekomen doelman geschoten, 0-1.

Niet veel later verdubbelde Willem van den Pol de score. Na goed doorzetten van Jeroen en de voorzet, schoot Willem beheerst de bal in de hoek, 0-2. In het tweede gedeelte van de eerste helft was Woudenberg de bovenliggende partij. De teamspirit was goed en dat werd in de tweede helft doorgezet. Willem tekende met twee goals aan voor de 0-3 en de 0-4, waarvan er één goal tussen zat die via de binnenkant van de paal in ging. Zijn hattrick was een feit.

De vermoeidheid sloeg toe bij FZO 4. Hierdoor zag het centrale verdedigingsduo Dennis Koudijs en Erik ter Maaten de kans om een keer mee naar voren te komen. De solo actie van Dennis werd uiteindelijk gestopt door een verdediger. Erik zag zijn schot terecht komen op de paal. Hierop anticipeerde Frank Ariëns door de bal terug te leggen op Niels Heshusius. De hardwerkende man van ’één goal per seizoen’ plaatste het lederen projectiel met een uitstekende lob in de kruising, 0-5.

Aangever Frank had net daarvoor al de vijfde goal kunnen maken, maar de aanvaller had zijn stift in Woudenberg achter gelaten en zag zijn poging naast het doel gaan. Richting het einde van de wedstrijd bepaalde Willem, vanaf eigen helft na een vrije doortocht richting de goalie om vervolgens rustig met links binnen te schieten, 0-6. Tegenstander FZO 4 was in de slotfase nog dichtbij de eretreffer. De bal ging echter op de paal.

Een goede start in deze bekercompetitie. Komende zaterdag om 13:00 uur wacht het thuisduel met Valleivogels 10. Deze ploeg kwam afgelopen zaterdag uit tegen Jonathan 6 en kwam tot een 4-4 gelijkspel.