Woudenberg 8 - Valleivogels 10

Mannen, 8, Groep 4 11

3 september 2016 13:00

Willem Vermeulen

Na de mooie 0-6 overwinning eerder deze week op FZO 4, was er zaterdag 3 september een thuiswedstrijd tegen Valleivogels 10. Deze ploeg speelde met 4-4 gelijk tegen Jonathan 6. Vorig seizoen kwamen de ploegen elkaar ook al tegen. Allereerst op eigen veld een 2-0 overwinning en richting het einde van het seizoen een 3-3 puntendeling.

Woudenberg 8 begon sterk aan dit duel met de wil om deze wedstrijd winnend af te gaan sluiten. Na een goede steekpass van Mark Heshusius wist Willem van den Pol de score te openen, 1-0. Het was zijn vijfde bekerdoelpunt binnen een week tijd. Een perfecte aanval via de rechterzijde stelde Sander van Vliet in staat om de marge naar twee doelpunten verschil te schieten, 2-0.

Het lukte, op enkele afstandschoten na, Valleivogels 10 niet om de aansluitingstreffer te maken. Daarentegen liep de thuisploeg eenvoudig uit. Dennis Koudijs, bij afwezigheid van Niels Heshusius, nam zijn taken op het middenveld waar. Niels was al trefzeker bij FZO en dat was voor Dennis ook weggelegd. Allereerst de 3-0 door de bal van Willem binnen te tikken. Op aangeven van Alex werd door Dennis ook de 4-0 tegen de touwen gewerkt.

Het slotakkoord vlak voor rust was voor Khalid El Hachioui. Op aangeven van Frank Ariëns schoot Khalid de 5-0 binnen. De riante voorsprong werd in de tweede helft niet uitgebreid. De uitspelende ploeg kwam uit een vrije trap nog tot een eretreffer, 5-1.

Met zes punten staat Woudenberg 8 op de eerste plek. Jonathan 6 won met 4-2 van FZO 4. Zaterdag 22 oktober valt de beslissing wie de volgende bekerronde gaat halen. Om 16:15 uur staat de wedstrijd tussen Jonathan 6 en Woudenberg 8 op het programma. Bij een winst of gelijkspel is de Woudenbergse formatie door naar de volgende ronde.