Jonathan 6 - Woudenberg 8

Assist: Anoniem

Mannen, 8, Groep 4 11

22 oktober 2016 16:15

De start in de beker was prima met twee overwinningen op FZO 4 (0-6) en Valleivogels 10 (5-1). De derde confrontatie in deze poule was Jonathan 6. Bij winst of gelijkspel was de volgende bekerronde een feit. Bij een nederlaag mocht de tegenstander zich groepswinnaar noemen.

Wegens de vakantieperiode hadden we gastspelers meegenomen. Allen bedankt voor jullie inzet, want het leverde namelijk een 1-3 overwinning op. Na een kwartier spelen nam Gerco van Dijk de corner, die perfect werd binnen gewerkt door Jeroen de Barse, 0-1. Met deze stand, ondanks meerdere doelpogingen, gingen we de rust in.

Aan het begin van de tweede helft viel Jeroen Koudijs uit met een hoofdblessure, daar de tegenstander de bal met een harde trap tegen zijn achterhoofd schoot. De score werd na een uur spelen verdubbeld naar 0-2. Op aangeven van Erik ter Maaten schoot Frank Ariëns het lederen projectiel achter de doelman van Jonathan.

Niet veel later deed de thuisploeg wat terug met de 1-2. Elwin Vermeulen nam de honneurs onder de lat waar, daar doelman Erik van der Linden afwezig was. De meespelende goalie Elwin kon niets aan deze tegentreffer doen. Vlak voor het eindsignaal schoot Frank zijn tweede goal van de wedstrijd binnen en bekert Woudenberg 8 na deze 1-3 zege door naar de volgende ronde.