Potbrugderby levert winst op voor Woudenberg JO 11 - 1.

Valleivogels JO11-1

Anoniem (afstandschot)
    Assist: Quinten Peek
    Alessio Galati (intikker)

Onder 11, JO11-1, Groep 2 42

3 september 2016 10:00

Deze week is er weer een potbrugderby, nu tussen Valleivogels JO 11-1 en Woudenberg JO 11 -1. En nu in Scherpenzeel op het gewone gras.
    Na onze goede wedstrijd vorige week ( 8 - 2 winst ) staat er nu opnieuw een lastige wedstrijd op het programma. Deze week goed getraind oa. op fysiek en kansen benutten. Thijmen kon maar 20 minuten meespelen vanwege een blessure.
    Onze doelstelling was vandaag, probeer de kansen zoveel mogelijk te benutten en laat je niet wegzetten maar gebruik je lichaam goed in duels ( fysiek ).
    De wedstrijd begint en al snel zie je het verschil in beide teams, Woudenberg die via overspel en techniek voetbalt en Valleivogels die fysiek en mentaal erg goed is, maar voetballend minder. Dit wordt dus een mooie pot. De wedstrijd gaat gelijk op en na 7 min. vuurt Siebe een afstandsschot en die gaat er prachtig in, de 0 - 1.
    Woudenberg bleef het via combinaties goed proberen en Valleivogels bleef op de lange ballen gokken. In de eerste helft was er een hoofdrol voor beide keepers die allebei zeer goed stonden te keepen en prachtige reddingen hadden.
    In de tweede helft gaat Woudenberg prima verder en staan goed te voetballen, de verdedigers blinken uit achterin en lopen bijna alles dicht. De vleugelspelers die het de verdedigers van Valleivogels zeer moeilijk maakte. De wedstrijd blijft spannend en lijkt op een 0 - 1 overwinning uit te lopen, maar in de 48e min. geeft Quinten een prachtige steekbal die Alessio prachtig afrond en de 0 - 2 binnenschiet.
    De wedstrijd lijkt beslist en in de 50e min nog een vrije trap voor Woudenberg, die niet goed gestopt wordt door de keeper en Alessio die de bal intikt, de 0 - 3.
    Een prachtige maar wel een spannende wedstrijd, maar wel met een terechte winnaar. De spelers hebben de 3 goals echt verdiend gezien hun inzet.
    Ook de doelstelling werdt gehaald, kansen benutten en fysiek een goed woudenberg, waar we trots op kunnen wezen. Wat voor ons team erg belangrijk is, is dat we vanaf het begin goed met de wedstrijd bezig waren. Weer een mooie stap gemaakt en op naar de competitie volgende week, thuis tegen CJVV JO11 - 1.