Wie niet sterk is moet slim zijn

CDW JO8-1

Bo Verhoef (solo)

1 oktober 2016 11:15

Vandaag moesten we tegen de koploper, namelijk CDW.  Ze hadden in 3 wedstrijden: 43 doelpunten voor en 0 tegen. Wij hebben een jong team met  mannen die net 7 jaar zijn, of zelfs nog 6 jaar. CDW heeft allemaal spelers die ver in de 7 jaar zijn. Dus we moesten het hebben van ons voetbal in combinatie met een goede dosis inzet. Oftewel wie niet sterk is, moet slim zijn.

Daarom had de staf de tactiek iets aangepast en zoals wel blijkt, is dat geen enkel probleem voor deze goede voetballers.

De mannen waren overal in het veld Argentijns aan het verdedigen en als we de bal hadden, gingen we met mooi Braziliaans voetbal richting de goal van CDW. We speelden zoals Atletico Madrid. De ouders en trainers moedigden ook net zo aan als hun trainer, Simeone. Dus met veel, positieve, enthousiasme.

CDW had het lastig tegen ons. Achterin hielden Jonathan en Hugo de boel dicht met de hulp van middenvelder Ties. Wanneer ze de bal hadden veroverd werden er mooie passes gegeven naar de overige middenvelders, of onze spits. De 0-1 lag op de loer en met name Sven was vlak bij de 1e goal. Helaas viel toen het doeplunt aan de andere kant. Onze goede keeper Kaj moest net voor de rust toch 2x vissen en we gingen met 0-2 de rust in.

Onze jongens hebben echter al eerder aangetoond dat ze over veerkracht beschikken en zo ook vandaag.

Na de rust ging Jonathan op de goal en Kaj nam moeiteloos de plek in van Jonathan. De ballen veroveren, mooie passes en mooie passeerbewegingen gingen maar door. De middenvelders Quintijm en Fabe speelden net de zoals verdedigers ook erg lekker en zodoende werden onze aanvallers regelmatig in stelling gebracht.

Sven en Bo zorgden met hun snelheid voor gevaar en Bo wist 2x op snelheid heel mooi te scoren. Oftewel 2-2. Het leek erop dat we de 2-3 gingen maken en de overwinning mee naar Woudenberg zouden nemen. Maar net als in de 1e helft viel de goal aan de andere kant. Uiteindelijk werd het 4-2 voor CDW.

Onze mannen hebben zo goed gevoetbald vandaag, dat het voelde als een overwinning.

Mannen wij zijn trots op jullie en als jullie met z'n achten zo ballen blijven veroveren, passen en de tegenstander voorbij gaan, wordt het een heel leuk seizoen.