Veenendaal 7 - Woudenberg 8

... (penalty)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

1 oktober 2016 14:30

De maand oktober is uitstekend begonnen voor Woudenberg 8. Na drie achtereenvolgende nederlagen in de competitie werd er in en tegen Veenendaal met 2-4 gewonnen. De eerste helft werd het verschil gemaakt. Nadat de doelman van Veenendaal 7 de bal niet juist weg kon werken, werd de bal door Erik ter Maaten in het doel gelegd, 0-1. Echter kwam de thuisploeg door een benutte strafschop op 1-1.

Vervolgens brachten de geel-zwarten voor rust de stand al in Woudenbergs voordeel. Chris Valkenburg stelde Willem van den Pol in staat om de 1-2 binnen te schieten. Voor de tweede keer dit seizoen zorgde doelman Erik van der Linden voor een assist met een verre uittrap. Ditmaal wist Frank Ariëns keurig af te ronden, 1-3. Op slag van rust een vrije trap van Mark Heshusius. Het lederen projectiel kwam terecht voor de voeten van Joris van den Pol, die de bal in de linkerhoek wist te schieten, 1-4.

In de tweede helft bleef deze tussenstand lang staan. Er waren wel Woudenbergse kansen waaronder een omhaal van Erik van Egdom, een schot op de paal van Khalid El Hachioui en een schot uit de draai van Jeroen Koudijs die uitstekend gekeerd werd door de Veenendaalse goalie. In de slotfase viel de 2-4 te noteren. Een prima resultaat om de laatste plaats te verlaten. Zaterdag om 12:00 uur de aftrap in Woudenberg tegen ASC Nieuwland 6.