Woudenberg JO11 -1 wint beladen wedstrijd.

GVVV JO11-1

Quinten Peek (schot)
    Assist: Finn Aarsen
    Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem
    Quinten Peek (schot)
    ... (solo)
    ... (intikker)

1 oktober 2016 10:00

speler 17-2

Deze week goed getraint voor de moeilijke wedstrijd van vandaag. Het thema was deze week mikken en schieten. Dit lijkt een eenvoudig thema, maar mikken en schieten heb je ook nodig als je elkaar wilt aanspelen en is dus niet alleen op doel van toepassing. De jongens hebben het goed opgepakt en zijn klaar voor de wedstrijd. Met een mindere warming up voor de wedstrijd moet het nu maar gebeuren. Onze tegenstander is GVVV JO11-1, die ook goed spelen en niet zomaar even een potje komen voetballen.  De wedstrijd begint en gelijk zit GVVV er bovenop en probeert onze spelers elkaar niet te laten aanspelen en dat levert de, eigenlijk de gehele wedstrijd, bij ons de nodige moeite op, wat hun dus goed deden. Woudenberg kwam er na 5 minuten met een counter uit en op aangeven van Finn scoort Quinten de 1 - 0. De wedstrijd gaat op en neer en ook dankszij onze goede keeper blijft het voorlopig 1 - 0, met af en toe geluk aan onze zijde. In de 10 e min. eigenlijk weer een soort counter die goed opgebouwt werd en via Alessio en Finn de gelegenheid geeft om te schieten en de 2 - 0 is een feit. Woudenberg krijgt de smaak te pakken en scoort in de 12e min. via Thijmen op aangeven van Alessio de 3 - 0. Je weet dat je tegen GVVV speelt en dat je nu moet opletten, want je hebt niet zomaar gewonnen. Na een slordige uitrap van onze keeper scoort GVVV gelijk de  3- 1. In de 16e min. Is het opnieuw GVVV die scoort na een misverstand achterin, de 3 - 2. In de 21e min is het Quinten met zijn tweede, die op aangeven van Thijmen de 4 - 2 maakt. RUST.  In de rust aagegeven dat we het mikken en schieten erg nodig hebben in de wedstrijd en dat het een belangrijk iets is. De plus punten en benadrukt en de tweede helft begint weer.
    In de 28e min. scoort GVVV de aansluitingstreffer, na een te lange solosactie waarbij er balverlies optreed.  Woudenberg wordt op de proef gesteld door veel druk van GVVV en dat leid in de 38e min. tot de 4 - 4. GVVV blijft aandringen en even later is het 4 - 5. Onze jongens nog even wat gemotiveerd en blijven aangeven dat ze hun eigen spelletje moeten blijven spelen. In de 44e min. is het Alessio die de 5 - 5 binnen schiet na goed aangeven van Ruben. De wedstrijd wordt grimmiger, en  ouders beginnen zich nog nadrukkelijker met de wedstrijd te bemoeien. Jammer eigenlijk, hoort niet thuis op een voetbalveld. De wedstrijd gaat verder en in de laatste min. scoort Alessio nog op aangeven van Ruben de winnende, 6 - 5.
    Tevens wil ik de complimenten geven aan de scheidsrechter deze wedstrijd, die prima floot zeker voor de eesrte keer, en dan zo'n wedstrijd !!!
    De wedstrijd wordt wat mij betreft overschaduwt door de negatieve uitlatingen na de wedstrijd, maar ook de invloed van wat sommige ouders tijdens de wedstrijd roepen, van beide kanten. Dit geeft een verkeerd voorbeeld voor onze voetbaljeugd, die hierdoor geirriteerd worden en nog fanatieker gaan voetballen met alle gevolgen.......
    Ons team heeft zich prima terug geknokt in de wedstrijd en vooral Fysiek een moeilijk pot voor beide teams, waar toch het leermoment lag.
    Volgende week opnieuw een zeer moeilijke pot, UIT tegen VRC JO11-1.
    In de voorbereiding werd het 6 - 6.