Achterveld MC1 - Woudenberg MO15-1

Esther Staak 1 x

Anna 1 x

Nicole 3 x

Met veel zelfvertrouwen gingen we naar Achterveld, geen idee wat ons te wachten stond. Achterveld had de eerste bekerwedstrijd met 3-1 gewonnen van Renswoude.

We begonnen met een 3-4-3 opstelling met een ruit. Iedereen kon zich vinden in deze opstelling.

Na 4 minuten een domper 1-0 voor Achterveld, 6 minuten later zelfs 2-0 voor Achterveld. Het veldspel van Woudenberg was beter verzorgd en we waren zelfs de bovenliggende partij. Woudenberg kwam wat beter in zijn spel en in de 20e minuut scoorde Ramona een prima tegendoelpunt. Achterveld wist echter nog een keer door de verdediging van Woudenberg te prikken en met een 3-1 achterstand leek het erop dat het een moeilijk verhaal zou worden. Er werden wat wijzigingen doorgevoerd in de verdediging Anoek en Esther Staak kregen de opdracht meer in de verdediging te spelen en Maartje schoof door naar het middenveld. Jamie speelde als linkerverdediger een uitstekende wedstrijd en al was haar tegenstandster wel drie koppen groter herhaaldelijk moest ze Jamie achterna in plaats van andersom.

Op rechts zat het bij Woudenberg prima, Nicole kon regelmatig doorstomen en wist zelfs 3 x te scoren. Van een 3-1 achterstand naar een 6-3 voorsprong is een compliment waard. Het is een hecht team aan het worden en iedereen werkte erg hard. Helaas kwam niet iedereen aan even lang spelen toe, maar doorwisselen had een negatieve invloed gehad op het resultaat. De reserve speelsters namen het in ieder geval sportief op. Vijf minuten voor tijd kon Achterveld door een door het midden terug gespeelde bal van Woudenberg nog 4-6 te scoren, maar het eindschot van Ramona betekende een met veel inzet verdiende 4-7 overwinning.

Verslag: Gerard van Hal