Woudenberg 8 - ASC Nieuwland 6

Assist: Anoniem
    ... (scrimmage)
    Christian Valkenburg (afstandschot)
    Willem van den Pol (afstandschot)
    Frank Ariëns (kopbal)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

8 oktober 2016 12:00

Chris 1e helft, Jeroen 2e helft

Na de 2-4 uitzege bij Veenendaal 7 (2-4), noteerde Woudenberg 8 de eerste thuisoverwinning van dit seizoen in de competitie tegen ASC Nieuwland 6. Daar de club geen scheidsrechter kon vinden, namen Chris Valkenburg (1e helft) en Jeroen Koudijs (2e helft) de taken waar als leidsman.

De eerste helft verliep prima en de thuisploeg had weinig moeite met de tegenpartij. Willem van den Pol opende de score na een goede pass van Alex Slinger, 1-0. Niet veel later waren de rollen omgedraaid en bepaalde Alex met een goed schot de stand op 2-0.

Vlak na rust kwam ASC Nieuwland 6 tot de 2-1 aansluitingstreffer. Hier werd gelijk op geanticipeerd. Frank Ariëns bediende Chris die van afstand voor de 3-1 zorgde. Ook Willem scoorde met een afstandschot, waarna de 4-1 tussenstand niet meer in gevaar mocht komen.

Toch herpakte de tegenstander zich en kwam tien minuten voor tijd op 4-3. Aan alle onzekerheid viel vlak voor tijd de definitieve beslissing. Een perfecte voorzet van Willem werd keurig in de hoek gekopt door Frank, 5-3.