Woudenberg 8 - Roda 46 9

... (volley)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

29 oktober 2016 15:15

Vorige week won Woudenberg 8 met 1-3 bij Jonathan 6 en is door naar de volgende ronde in de beker. Waar het in de beker de volle buit in drie duels wist te halen, kent de competitie een ander verhaal. Dan mochten we deze zaterdag ook nog op het hoofdveld spelen, alleen kwam de lijstaanvoerder en dus de titelkandidaat op bezoek.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd bekend dat men bij Roda’46 9 ook speler(s) van de zondagafdeling bij zich had. Desondanks was de beginfase voor de thuisspelende ploeg. De Leusdenaren kwamen niet voor het doel van keeper Remco Willemsen, die onder de lat stond door een blessure bij Erik van der Linden.

Woudenberg 8 liet het liggen om de score te openen, want er waren mogelijkheden voor Willem van den Pol, Jeroen Koudijs en invaller Mike Toller. Waar de bal er voor de thuisploeg niet in ging, was dat aan de andere kant van het veld wel het geval en nam de club uit Leusden de 0-1 voorsprong.

Ondanks de goede weerstand was het Roda’46 9 dat de stand wist uit te breiden naar een 0-4 ruststand. De start in het tweede bedrijf bleek weer voor Woudenberg 8, maar ontbrak hierin de afronding voor een treffer. In het laatste gedeelte vielen de overige goals, te beginnen met in totaal vier strafschoppen. Na een handsbal van de tegenpartij wist Mike, die gesteund werd door zijn teamgenoten van het 6e elftal, de bal vanaf elf meter binnen te werken, 1-4.

Een overtreding van Mark Heshusius zorgde dat Roda’46 9 ook een penalty kon benutten, 1-5. Vervolgens werd Frank Ariens onderuit gehaald, waarna Erik ter Maaten vanaf de stip de 2-5 scoorde. Ditmaal een overtreding van Dennis Koudijs en was het opnieuw raak vanaf de elf meter, 2-6.

In de slotfase nog twee goede goals van de titelkandidaat. Eerst een perfect genomen vrije trap en daarna een volley uit de draai, wat een eindstand van 2-8 opleverde. Volgende week zaterdag 5 november de uitwedstrijd om 12:45 uur bij GVVV 8. Mike, Remco en Ruben van Vliet bedankt voor het meespelen tegen deze lastige opponent!