Eemdijk 7 - Woudenberg 8

... (e.d.)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

12 november 2016 12:30

Na de ruime overwinning vorige week op GVVV 8 (1-8), was er zaterdag de ontmoeting met Eemdijk 7. Beide ploegen zouden aan elkaar gewaagd zijn, daar de teams dit seizoen tot drie overwinningen kwamen en op een puntentotaal van negen staan.

De uitwedstrijd begon lastig voor de Woudenbergers. De thuisploeg maakte het spel en wist daardoor ook diverse kansen te creëren, maar zag men op de weg richting het goal onze doelman Mark Heshusius uitstekend handelen. Daardoor bleef het een lange tijd nog doelpuntloos.

Totdat Willem van den Pol tien minuten voor rust een tegenstander bediende op de 0-1 in eigen doel binnen te koppen. Dit geheel tegen de verhoudingen in. Tijdens de rust leek Woudenberg 8 eveneens een moeilijke tweede helft te gaan spelen. Toch veranderde het gehele spelbeeld in Woudenbergs voordeel.

Vlak na rust wist Chris Valkenburg druk te zetten op de tegenstander. Uiteindelijk resulteerde dat in balverlies en kon Jeroen Koudijs doorstromen richting het strafschopgebied om de bal door te tikken naar Frank Ariëns, die in één keer uit haalde en de score naar 0-2 verdubbelde.

De thuisploeg, wat in de eerste helft dus het betere had van het spel, kon na deze stand geen vuist meer maken. Woudenberg 8 kon daardoor makkelijk overeind blijven en kwam het nu wel aan voetballen toe. Een corner van Gerco van Dijk werd doorgekopt door Frank. De bal zou naast het doel gaan verschijnen, maar Willem hield de bal binnen en gaf voor op Jeroen die de 0-3 binnen schoot.

Met enkele pogingen werd goalie Mark niet meer echt getest en hield hij de nul. Het zou niet bij deze tussenstand blijven. In de slotfase zorgde Willem namelijk voor een hattrick. Allereerst een goede combinatie met collega aanvaller Frank, waarna Willem de bal prima binnen schoot. Daarna twee keer balverlies van de tegenpartij, waar Willem perfect op anticipeerde. Eerst door het omspelen van de doelman en vervolgens intikken. Daarna een schot onder de doelman door, 0-6.

Ondanks de geflatteerde overwinning een vervelend einde van de wedstrijd. Alex Slinger en zijn tegenstander kwamen tijdens een duel ten val, waarbij de schouder uit de kom ging bij Alex. Met Luuk Dibbits kon de middenvelder naar het ziekenhuis en is het weer goed gezet. Nu een week rust houden.

Komende zaterdag 19 november geen wedstrijd op het programma. Gerco van Dijk en Remco Minjon bedankt voor het meedoen.