JO-8 1 wint ook van Zwaluwen Utrecht 11

Anoniem (vrije trap)

5 november 2016 9:00

Lynn van Holland

De boys van JO-8 1 hebben de smaak aardig te pakken. Tegen Zwaluwen Utrecht 11 wordt de tweede overwinning op rij geboekt en na een 2-1 ruststand eindigt de wedstrijd in 4-2.

Onder toeziend oog van vele papa’s en mama’s begint JO-8 1 de wedstrijd goed. Er wordt veel op de helft van Zwaluwen gespeeld, maar het vizier staat vandaag niet op scherp. Zwaluwen verdedigt goed en de keeper weet alle schoten van Bo, Kaj, Sven, Fabe en Quintijm te keren. De eerste de beste tegenaanval is wel raak, tegen alle verhoudingen in 1-0 achter..... Keeper Hugo is kansloos. Gelukkig duurt het niet lang voordat Woudenberg scoort. Bo pakt handig een bal af van de tegenstander en schiet in de korte hoek raak. Direct daarna maakt Quintijm met een super mooie lob van wel een meter of 15 de 2-1. Na het juichen is het gelijk rust.

Na rust trekt Kaj de keepershandschoenen aan en gaat Hugo voetballen. De eerste de beste actie van Hugo levert gelijk een doelpunt op. Hugo pakt de bal handig af, soleert naar het doel en passt de bal naar Bo. Bo schiet de 3-1 binnen en begint aan het betere Bo-naldo juichwerk. Samen met het team sprint hij al juichend langs de papa’s en mama’s. Na de 3-1 komt JO-8 1 los en wordt er steeds beter gevoetbald. Zelfs Jonathan komt uit zijn verdedigende stelling en schiet van afstand hard tegen de keeper. Na een mooie dribbel wordt Quintijm gevloerd: vrije trap. Klusje voor Jonathan, hij knalt de bal vakkundig in de rechterbovenhoek: 4-1. Na een mooie redding van Kaj maakt Ties zijn enige foutje van de wedstrijd, hij maakt hands. Zwaluwen scoort uit de penalty.

Ties is wel de man of the match: de hele wedstrijd goed gespeeld en eerlijk! Hij vertelt tegen de scheids dat hij de bal met de hand heeft geraakt in het strafschopgebied. Volgende week uit tegen Desto JO-8 2. Weet JO-8 1 ook daar te winnen?