Vriendenschaar D4 - Woudenberg JO12-1

Wedstrijd:        Vriendenschaar D4 – Woudenberg D2

Status:             Competitiewedstrijd

Eindstand:        0 – 1

Zaterdag 11 september dan de eerste echte competitiewedstrijd. Helemaal in Culemborg, tegen Vriendenschaar D4. Na de drie gewonnen bekerwedstrijden was het de vraag wat de D2 in de competitie zou gaan doen.

Op het doel dit keer Micha. Achterin Bas, Jarrett, Marco en Jesse. Op het middenveld David, Jeroen en Perry. Voorin Sam, Jordy en Rick. Als wisselspelers begonnen Thijs, Aaron, Cas en Bart. Voor sommige betekende de opstelling een andere plek, zo was de midden-midden plek voor Jeroen een experiment. David is eigenlijk vooral een voorhoede speler, maar ook voor hem nu was er nu op het middenveld een nieuwe positie gedacht als linkshalf.

In de eerste helft golfde het spel heen en weer, zonder dat er echt uitgespeelde kansen kwamen. Er zat – aan beide kanten – niet een echte opbouw in het spel. Aan Woudenbergse kant werd onrustig gespeeld, waardoor er geen openingen gemaakt konden worden. Jordy had wel een aantal keren de mogelijkheid om te scoren, maar zijn schoten werden door de keeper gestopt, of gingen naast het doel.

Rick probeerde het zelfs met een afstandschot van zeker 25 meter afstand, maar ook dat had geen effect.

In de tweede helft een aantal wisselingen bij Woudenberg. Jordy mag momenteel niet teveel voetballen. Zijn plaats werd ingenomen door Rick. Daardoor kon Bart op rechts gaan spelen en David nam zijn plek linksvoor weer in. Woudenberg toonde meer initiatief, speelde ook rustiger. Daardoor werd de dreiging ook direct groter, terwijl Vriendenschaar nog steeds niet echt een vuist kon maken. Net als in de eerste helft had Micha erg weinig te doen op het doel. Er volgde een paar mooie aanvallen over rechts. Uit een van die aanvallen kwam de bal via via bij Bart terecht. De keeper van Vriendenschaar stond ter hoogte van de 11 meter stip. Bart lepelde de bal over hem heen, maar de bal werd door een speler van Vriendenschaar weggehaald. Dat deed die speler wel met zijn hand, dus een penalty. Na zijn mooie vrije trap van vorige week was het wel duidelijk dat Jeroen de man voor penalty zou zijn. Hij maakte zijn faam waar en met een onhoudbaar schot in de kruising wist hij de keeper te passeren; 0 – 1.

Rick liet zich daarna wisselen voor Sam, omdat hij last kreeg van zijn voet. Er volgden nog een paar kansen voor Woudenberg, maar dit leverde geen doelpunten op. Vriendenschaar werd moe, waardoor de ruimte groter werd. Woudenberg kon daardoor meer in het spel komen, maar te vaak liepen spelers van Woudenberg buitenspel. Halverwege de tweede helft nam Perry de plek midden-midden weer over van Jeroen, waarna Jeroen de plek van Jesse links achterin weer voor zijn rekening nam. Vlak voor het eind raakte Jarrett nog geblesseerd, maar voor Vriendenschaar was de wedstrijd eigenlijk allang voorbij.

Komende zaterdag volgt de – naar verwachting – lastige thuiswedstrijd tegen Austerlitz. Dan zal de D2 geconcentreerd moeten zijn en zal er toch wel anders gespeeld moeten worden dan de wedstrijd nu tegen het magere Vriendenschaar. Maar, er kan nog een hele week getraind worden voor een optimale voorbereiding!