Woudenberg 6 - DOVO 7

Mannen zaterdag, 6, 5e klasse 15

6 mei 2017 13:00

Pieter de Kruif

Tijdens de laatste thuiswedstrijd van Woudenberg 6 had het team het kampioenschap kunnen behalen. Op het hoofdveld kwam de ploeg van coach Laurens Bras uit tegen de nummer drie DOVO 7. De wedstrijd in Veenendaal werd eerder dit seizoen met 2-4 gewonnen. Echter gaf de return een andere wending voor het naderende kampioenschap.

In het eerste bedrijf liet DOVO 7 duidelijk blijken dat het de punten niet cadeau ging geven. Na twintig minuten spelen kwam de Veenendaalse formatie op een 0-1 voorsprong. Dit zorgde er nog niet voor dat de thuisploeg voor de gelijkmaker zou tekenen. Een kwartier voor tijd verdubbelde DOVO 7 met een kopbal de stand naar 0-2.

Na de rust kwam Woudenberg 6 wel meer voor het doel van de tegenpartij. Een goede aanval leek voor een één-tegen-één situatie te gaan komen. Kevin van Nieuw Amerongen werd onderuit gehaald, waardoor de tegenstander met een rode kaart (doorgebroken speler) het veld kon verlaten. Dit zorgde er voor dat het gedrag van de spelers bij de uitspelende ploeg veranderde.

Een benutte strafschop van Yorick Versteeg maakte de wedstrijd levendiger met de 1-2 tussenstand. Twee Woudenbergse doelpunten waren er nog nodig om direct na afloop de titel te gaan vieren. Totdat DOVO 7 roet in het eten ging gooien.

Door het onnodig wegtrappen van de bal, een overtreding wat met geel bestraft werd en veel commentaar op de leiding, deed scheidsrechter Pieter de Kruif besluiten om de wedstrijd tien minuten voor tijd te staken. Ook het moment dat een speler van DOVO 7 met een koelbox met bier het veld over kwam lopen, was iets wat zich aan deze confrontatie zal blijven herinneren. Mede hierdoor zal het kampioenschap tegen VVA 3 in Achterberg behaald kunnen worden.