Woudenberg 8 - DOVO 13

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

26 november 2016 15:00

André Smit

Woudenberg 8 won twee weken geleden met 0-6 bij Eemdijk 7. Dit keer kwam de nummer twee van de ranglijst op bezoek. DOVO 13 is overigens de meest scorende ploeg (57 goals) uit de competitie. Het zou dus een lastige pot gaan worden tegen de Veenendalers.

Door diverse afzeggingen waren Ronald en Rick van Ginkel, Remco Minjon en Mike Toller beschikbaar om ons team te versterken. Allemaal bedankt voor het meedoen!

DOVO 13 kwamen we een aantal jaar geleden ook tegen. Ze waren voorafgaand aan de wedstrijd niet blij met de ’bekende’ gezichten en hadden liever tegen een ander Woudenbergs team gespeeld. Destijds waren ze onder de indruk van het vertoonde spel van de geel-zwarten. Dat bleek ook wel in de openingsfase, waarin het de thuisploeg veel mogelijkheden wist te creëren, maar slechts tot één doelpunt kwam.

Op aangeven van Frank Ariëns schoot Jeroen Koudijs op doel, maar werd het schot geblokt. Daarna de kansen voor Frank (paal), Willem van den Pol en Ronald. De thuisploeg zat er kort op en was de betere ploeg. Ook debutant Rob Holterman bleek voor gevaar te zorgen met zijn voorzetten. Op aangeven van Dennis Koudijs passeerde Remco beheerst de doelman, 1-0.

Uit een corner werd de stand gelijk getrokken. Na een overtreding van Paul ten Ham en de tien minuten straf, kwam DOVO 13 op een 1-2 voorsprong door een snel genomen vrije trap. Dit was tevens de ruststand.

Al vlot in de tweede helft leek de Veenendaalse ploeg afstand te gaan nemen. Het werd 1-3, maar lukte het Woudenberg 8 wel om vlak voor het eindsignaal tot 3-3 te komen. Een prachtig schot van Ronald ging er onderkant lat in. Na goed druk zetten op de doelman, wist Frank de bal voor de voeten te krijgen van Rick. De aanvaller bleek koelbloedig en leek er een punt uit te slepen. Echter was het vlak voor tijd de winnende 3-4 voor DOVO 13.

Dit keer wisten ze dus geen grote overwinning te boeken en hadden ze het lastig deze confrontatie met de Woudenbergers. Volgende week spelen we om 12:00 uur bij SEC 3.