SEC 3 - Woudenberg 8

Erwin Koudijs (intikker)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

3 december 2016 12:00

Een week eerder kon Woudenberg 8 het hooggeklasseerde DOVO 13 nog lastig maken. Er werd nipt met 3-4 verloren. Tegen hekkensluiter SEC 3 was het een matige wedstrijd en maakte de Woudenbergse formatie het zichzelf moeilijk. De openingsfase zorgde wel voor verschillende kansen voor de uitspelende ploeg. Het resulteerde nog niet tot een doelpunt.

Dat gebeurde wel na 25 minuten te hebben gespeeld. Met een mooi geplaatst schot over de doelman bracht Willem van den Pol de openingstreffer, 0-1. In de rust bleek dit voor extra lading te zorgen, daar op dat moment zijn vader is overleden. Heel veel sterkte met het grote verlies.

In de eerste helft kwam de thuisploeg tot één grote kans, de bal raakte de paal. Het ontbrak de Woudenbergers om afstand te nemen, waardoor de 0-1 tussenstand lang bleef staan. Er waren wel enkele mogelijkheden, maar in de slotfase viel de definitieve beslissing.

Willem was ook bij deze twee goals betrokken. Allereerst een schot waar de doelman het lederen projectiel niet vast kon houden. Uiteindelijk kon invaller Erwin Koudijs de bal het laatste zetje geven, 0-2. Na een goede combinatie stelde Willem Frank in staat om in de laatste minuut de bal in de linkerhoek te schieten, 0-3.