Woudenberg 8 - GVVV 8

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

11 maart 2017 13:00

Gert van Apeldoorn

Bijz: Doelman Willem van den Pol keert strafschop (61).

Op het kunstgrasveld in Woudenberg wist de thuisspelende ploeg opnieuw een verschil van zeven doelpunten te bewerkstelligen tegen GVVV 8. Eerder dit seizoen in Veenendaal waren Frank Ariëns en Sander van Vliet beiden met drie goals trefzeker in de met 1-8 gewonnen wedstrijd. Ditmaal op Sportpark ’De Grift’ werd de eindstand op 7-0 gezet.

Woudenberg 8 begon goed aan de wedstrijd. Het betekende de eerste goal in het geel-zwart tenue voor Rob Holterman, die met een geweldig afstandschot de verre hoek wist te bereiken, 1-0. De Woudenbergse formatie bleef druk zetten en dit resulteerde in een verkeerde terugspeelbal van een GVVV’er. Hier maakte William van den Berg gebruik van om met links de 2-0 binnen te schieten.

De man van de 2-0 stelde vervolgens Jelte Los in staat om de 3-0 tegen de touwen te werken. Een mooie aanval leverde na ruim een half uur spelen de 4-0 op. Sander schoot het lederen projectiel binnen, waardoor zijn totaal aantal treffers dit seizoen tegen GVVV 8 naar vier werd gebracht.

Een schot van buiten de zestien werd door een Veenendaler bijna tot treffer gepromoveerd. Echter keerde de bal via de binnenkant van de paal weer terug in het veld. De 4-0 bleek de ruststand te worden.

In het tweede bedrijf had de score nog hoger kunnen uitvallen, maar werden niet alle kansen benut. Uit een corner van Mark Heshusius wist William de bal keurig binnen te koppen, 5-0.

Een verkeerde terugspeelbal van Joris van den Pol wilde de verdediger zelf oplossen, maar na een overtreding te hebben gemaakt, wees scheidsrechter Gert van Apeldoorn naar de stip. Bij afwezigheid van Erik van der Linden, die in december bij Roda’46 8 (beker, 2-4 winst) op perfecte wijze een strafschop wist te stoppen, was het ditmaal de mogelijkheid voor doelman Willem van den Pol om dit kunstje te evenaren.

Een goed geplaatst en hard ingeschoten bal vanaf elf meter werd door Willem op een formidabele manier gestopt en hield de goalie hierdoor zijn doel schoon. Verdediger Paul ten Ham gaf de bal vanaf de zijkant voor en stelde William in staat om de bal over de keeper te schieten, 6-0. Dit betekende zijn derde goal van de wedstrijd.

Niels Heshusius was nog dicht bij een goal. Van afstand ging de bal net over het doel. Met enkele hoekschoppen was het achtste elftal nog dichtbij een doelpunt. Waar Sander in deze return wel tot scoren kwam, had Frank zijn vizier niet op scherp. Wel bediende de aanvaller Jelte om van dichtbij de 7-0 binnen te schieten.

Een grove overtreding, waarbij Alex Slinger gelukkig niet werd geraakt, door de nummer twaalf van GVVV 8 zorgde in de slotfase voor de laatste opwinding. De speler ontving een rode kaart, maar weigerde in eerste instantie van het veld te gaan. Nadat enkele teamgenoten hem alsnog naar de kant verwezen was het alleen nog een bidon en een bal wat uit frustratie nog het veld op werd gegooid. Na afloop van de wedstrijd excuseerde de betreffende speler zich voor dit voorval.

Jelte, William en Ruben van Vliet bedankt voor het mee spelen. Gert eveneens bedankt voor het fluiten. Volgende week gaat het achtste op bezoek naar ASC Nieuwland 6 (aanvang 13:15 uur). De eerdere ontmoeting dit seizoen eindigde in 5-3.