Woudenberg 8 - Merino's De 5

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

8 april 2017 13:00

Wim Vermeulen

Bijz: Doelman Erik van der Linden keert strafschop (49).

Vorige week verloor Woudenberg 8 met 3-0 bij Roda’46 9. De Leusdenaren werden zaterdag 8 april op bezoek bij CJVV 9 kampioen. Op eigen veld tegen De Merino’s 5 lieten de geel-zwarten een aardige wedstrijd zien. Met vier huurlingen van JO19-3 viel er een 5-3 overwinning te noteren. JO19-3 spelers bedankt voor het meedoen: Timo Berkel, Hevrest Essa, Justin Fluit en Rowald Pul.

Het duel ging gelijk op, maar zag het er verdedigend even niet goed uit. Hier wist de Veenendaalse spits van te profiteren door de 0-1 binnen te schieten. Niet veel later opnieuw een mogelijkheid om de score te verdubbelen. Ditmaal ging de bal voorlangs. Aan de andere kant verloor de uitploeg in het strafschopgebied de bal. Frank Ariëns schoot de 1-1 binnen. Invaller Justin was dicht bij een goal, maar zijn afstandschot raakte de lat.

Daarna volgde de mooiste treffer van de middag. Van eigen helft schoot Erik ter Maaten de bal naar voren. Met een geweldige volley werkte Frank het lederen projectiel tegen de touwen, 2-1. Dit resulteerde er voor dat de thuisploeg de wedstrijd onder controle had. Richting het rustsignaal had Frank eerst nog een actie in huis en stelde de aanvaller Jeroen Koudijs in staat om -via de binnenkant van de paal- de ruststand op 3-1 te zetten.

De start van de tweede helft verliep moeizaam. Uit een strafschop, waarbij doelman Erik van der Linden het schot wist te keren, werd er uit de rebound alsnog de 3-2 ingeschoten. Op aangeven van Joris van den Pol maakte Frank zijn derde goal van dit duel en tevens de 4-2. Opnieuw bleek het verschil van twee doelpunten niet te deren voor de Veenendalers. De stand werd op 4-3 gebracht.

Na een vrije trap leek Jeroen de wedstrijd te gaan beslissen. Een tegenstander verlengde de bal in de voeten van de middenvelder, maar zag de grensrechter dat er daarvoor een buitenspelsituatie was. Hierdoor kon scheidsrechter Wim Vermeulen de goal niet goedkeuren. Woudenberg 8 creëerde nog diverse kansen, waaronder een goed schot van Rowald wat gekeerd werd door de doelman.

Uiteindelijk bepaalde Chris Valkenburg de eindstand op 5-3. Na een corner kwam de bal voor de voeten van de verdediger. Hierdoor kon Chris binnen schieten. Een prima resultaat. Zaterdag 15 april geen wedstrijd wegen Pasen. Zaterdag 22 april om 13:00 uur de thuisontmoeting met SEC 3.