DOVO 13 - Woudenberg 8

... (intikker)

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

29 april 2017 14:00

Eerder dit seizoen eindigde de ontmoeting in Woudenberg tussen het achtste elftal en DOVO 13 in 3-4. Twee teams die gelijkwaardig tegen over elkaar stonden. Dat was ook voor de return in Veenendaal het geval. De thuisploeg opende de score, nadat een speler van afstand kon binnen schieten, 1-0.

Een minuut later was de stand weer gelijk. Rob Holterman, die thuis tegen DOVO 13 zijn Woudenbergs debuut maakte en het seizoen tegen hen dus af sluit, schoot aan de rechterkant buiten het strafschopgebied de bal knap binnen, 1-1. Net als tegen GVVV 8 (7-0 winst), waar Rob ook van afstand scoorde, viel er weer een treffer tegen een Veenendaalse ploeg te noteren.

Lang kon er niet van deze goal genoten worden, want DOVO 13 herstelde zich direct door de 2-1 binnen te schieten. De stand leek naar 3-1 te gaan, maar invaller Jeroen de Muijnck wist de bal op tijd weg te schieten, waardoor het lederen projectiel over het spoor ging en we verder gingen met een intrapbal van Woudenberg.

In de tweede helft leefden de Woudenbergers weer op. Jeroen de Muijnck maakte met een afstandschot de 2-2. Met twee kopballen, waarbij de tweede na wat duwwerk alsnog goed gekeurd werd, bracht de thuisploeg op een 4-2 voorsprong.

Na goed doorzetten van een andere invaller Marijn Berkel, bracht de aanvaller de spanning in de wedstrijd weer terug, 4-3. Met een intikker zorgde de thuisploeg voor een 5-3 eindstand. Jeroen, Marijn en Lars van Krimpen bedankt voor het mee spelen. Zaterdag 6 mei om 12:00 uur de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Eemdijk 7, waar eerder dit seizoen een 0-6 overwinning werd geboekt.