Woudenberg 8 - Eemdijk 7

Mannen zaterdag, 8, 6e klasse 12

6 mei 2017 12:00

Menno de Man

De laatste wedstrijd van het seizoen 2016-2017 was op eigen veld tegen Eemdijk 7. In de eerdere ontmoeting won Woudenberg 8 met 0-6 in Eemdijk. De eerste helft ging gelijk op. Voor beide ploegen waren er diverse kansen. Halverwege de eerste helft kwam de uitspelende ploeg op een 0-1 voorsprong. Het schot werd door Paul ten Ham aangeraakt, maar viel echter via de binnenkant van de paal alsnog binnen, 0-1.

In de tweede helft zette de Woudenbergse formatie orde op zaken om voor een goed eindresultaat te gaan zorgen en het seizoen op een positieve manier kan afsluiten. Na een actie van Jeroen Koudijs werd de middenvelder in het strafschopgebied onderuit gehaald. De toegekende strafschop werd beheerst door Erik van der Linden binnen geschoten in de rechterhoek, 1-1.

Willem van den Pol had daarna een  goede actie in huis en schoot de bal langs de doelman, 2-1. De thuisploeg kende in het tweede deel van deze helft geen moeite meer met Eemdijk 7 en liep de score uit naar 4-1. Het spitsenduo Frank Ariëns en Willem zorgden voor de laatste treffers van dit seizoen.

Met 31 punten en een positief doelsaldo van 74 voor en 61 tegen is Woudenberg 8 de lijstaanvoerder van het rechterrijtje geworden met de zevende positie op de ranglijst. Daarnaast kwam het team ver in de beker door in de groepsfase te winnen van FZO 4 (0-6), Valleivogels 10 (5-1) en Jonathan 6 (1-3). Daarna bekerde het een ronde verder na de 2-4 overwinning op Roda’46 8 en was de uitschakeling op eigen veld tegen DOVO 9 (4-6 verlies).