JO 11 - 1 Speelt eerste wedsrijd in beker in de 9 x 9 competitie

BFC JO11-1

Onder 11, JO11-1, Groep 1 10

29 oktober 2016 8:30

Vandaag is het zover.... Voor het eerst in de clubhistorie ( is ons verteld ) gaat er een team de 9 x  9 competitie in. Het is de JO 11-1 met aanvulling vanuit de JO11-2, Vince en timo, die het team compleet gaan maken.
    Nu heeft de KNVB besloten om ons ook in de beker mee te nemen en zodoende vandaag tegen een uniek team, BFC JO11-1 uit Bussum, die speelt in de hoofdklasse hoog, en daarin bovenaan staat en met clubs speelt zoals: AFC, Volendam, Zeeburgia enz... Ook doet dit team met toernooien mee van BVO clubs en gaan overal winnend weg. We zijn dus gewaarschuwt, maar wel en prachtige ervaring voor onze geel- zwarten.  De wedstrijd begon om 8.30 uur, dit houdt in dat we om 7.20 uur zouden vertrekken. Het was nog donker, het leek wel nacht volgens de spelers. De wedstrijd begint, en al snel bleek dat we het moeilijk hebben.
    Onze doelstelling was om de tegenstander weinig ruimte te geven en als het lukt  1 keer te scoren. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat we uiteindelijk met 20 - 0 verliezen, maar de manier waarop is dan belangrijker. Wat erg leuk is dat de spelers de complimenten kregen van de coaches van BFC, dat ze probeerde te blijven voetballen en de koppie's niet lieten hangen en zelf nog kansen kregen. We hebben ongeveer 10 mooie kansen gecreerd, en de tegenstander 10-15 minuten erg moeilijk gemaakt in de tweede helft, waarin we eigenlijk onszelf hadden moeten belonen met een goal. De spelers kunnen trots zijn op zichzelf en het team.
    Voor onze jongens een prachtige ervaring om dit een keer mee te maken.
    Woensdagavond treffen we FC Almere uit om 18.30 uur, ook voor de beker. En zaterdag 5 november onze eerste competitiewedstrijd UIT tegen vv De Dreef.