Lesje effectiviteit voor JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, hoofdklasse 24

19 november 2016 10:00

Jarie van Egdom

Woudenberg 19 nov 2016; De nummer 2 tegen de nummer 1. Je zou het een topper kunnen noemen. Maar met pas twee potjes gespeeld, is het wat vroeg om dit etiket op deze wedstrijd te plakken. Het hoofdveld op sportpark de Grift is het decor van de streekderby tussen Woudenberg en Quick. De Amersfoorters spelen al wat langer 9 tegen 9. Na een uur voetbal vertaalt zich dat in een duidelijke 2-8. Voetballend kan Woudenberg, zeker in de eerste helft, goed meekomen. Maar er komt meer bij kijken, om een wedstrijd als vandaag te winnen.

Vanaf het begin laat Quick Woudenberg aan de bal. De thuisclub kan daardoor het favoriete combinatievoetbal spelen. Dat lukt aardig tot het doel van de tegenstander. Veel kansen worden gecreëeerd. Maar doelpunten levert dat nog niet op, zeker ook door een prima keeper. Gevaarlijker zijn de counters van Quick. Zodra zij de bal afpakken, zijn ze razendsnel bij het doel van Leto. Twee keer is het raak. Maar Woudenberg komt terug in de wedstrijd. Een prachtige pass van Thijmen wordt keurig afgerond door Ruben. Net op het moment dat we denken met 1-2 te kunnen rusten, slaat Quick weer toe. En ook kort na de rust weten zij het doel te vinden. Dat is de genadeklap. De wedstrijd is gespeeld. Met name in de omschakeling van balbezit naar balverlies ziet Woudenberg er niet goed uit vandaag. Quick heeft duidelijk meer ervaring in het spelen op een groter veld. Ze zijn overal waar de bal is. Woudenberg loopt achter de feiten aan. Achterin is het moeilijk verdedigen tegen een overtal aan aanvallers. Doelpunten blijven niet uit. Het wordt 1-8. Maar  het slotakkoord is voor Woudenberg. Quinten vindt Vince die keurig afrondt. De cijfers liegen niet. Vorige week 14-2 winst, vandaag 2-8 verlies. De beelden liegen ook niet. De wedstrijd van vandaag is opgenomen met het nieuwe videosysteem. Met deze beelden kunnen we zien, waar we het vandaag hebben laten liggen. En daarmee kunnen we onze winst weer pakken voor de rest van het seizoen.