Woudenberg JO12-1 - Valleivogels D2

Wedstrijd: Woudenberg D2 – Valleivogels D2

Status: Bekerwedstrijd

Eindstand: 7-2

Zaterdag 4 september had de D2 van Woudenberg alle kansen in eigen hand om door te gaan in de bekercompetitie. Bij winst op Valleivogels zou het kampioenschap in de poule zeker zijn. Bij een gelijkspel zou alles afhangen van de wedstrijd van Valleivogels tegen Renswoude op woensdag 8 september. Als Woudenberg zou verliezen van Valleivogels zou de kans wel heel klein worden om bovenaan te eindigen.

Een stevige klus dus!

Jordy bleek toch te veel last te hebben van het feit dat hij momenteel fors aan het groeien is. De knieën doen te veel pijn; hij zou dan ook niet meedoen vandaag. Daardoor drie wisselspelers, waarbij dit keer Perry, Aaron en Jarrett op de bank zouden beginnen. Jesse – hoewel last van zijn enkels – wilde kijken hoever het zou gaan. Dit keer de beurt aan Bas om te keepen. Achterhoede: Thijs, Jesse, Marco en Jeroen. Middenveld bestaande uit Cas, Micha en David, voorin Bart, Rick en Sam.

Valleivogels trok direct ten aanval, waardoor al gelijk een corner moest worden weggegeven. De bal draaide hoog voor het doel, onbereikbaar voor Bas, waarna de bal eenvoudig in het doel getikt kon worden. Binnen een minuut al een 0 – 1 achterstand! Dat zag er niet best uit. Maar de spelers van de D2 lieten zich hierdoor niet van de wijs brengen. Woudenberg kreeg de wedstrijd meer en meer onder controle en de combinaties liepen goed. Al in de 5e minuut wist Micha met een snelle uitbraak door het midden voor de gelijkmaker te zorgen. Daarna ging Woudenberg steeds beter voetballen en werd Valleivogels achteruit gedrukt. Een tweede doelpunt hing in de lucht. Het was dan ook Rick die in de 8e minuut de keeper wist uit te spelen en de 2-1 op het bord zette. Woudenberg bleef aan zet. Sam had een mooie kans, maar kwam net iets te kort. Dat was een paar minuten later niet het geval. Via een solo in het strafschopgebied omspeelde hij de keeper en zorgde voor het derde Woudenbergse doelpunt.

Daarna bleef het rustig wat doelpunten betreft. Woudenberg bleef de betere ploeg, met goed combinatiespel, maar wist dit nog niet met doelpunten af te sluiten. Aan het eind van de eerste helft was er nog een mogelijkheid voor Rick, maar zijn bal ging net naast. Bart kreeg op slag van rust nog te maken met een grote kluwen van tegenstanders in het strafschopgebied, waardoor hij ook niet tot scoren kon komen.

In de tweede helft trok de D2 opnieuw het initiatief naar zich toe. Nog binnen de eerste minuut was het Sam die op links ruimte kreeg. Hij zette goed door en wist de keeper op een mooie manier te passeren, al 4 – 1 voor Woudenberg!

Er volgde toen een fase waarbij wij iets minder attent waren. De spits van Valleivogels kreeg daardoor veel ruimte. Hij wist de bal over Bas heen in het doel te werken, een onhoudbare bal. Het verschil werd daardoor dus wel kleiner en de buit was daarmee nog niet binnen voor Woudenberg. Het combinatiespel kwam wel weer terug aan Woudenbergse kant en er werd met veel inzet geknokt. Dat leverde ook resultaat op. In de 39e minuut zag Bart een boogballetje nog net gestopt worden door de keeper van Valleivogels. een corner van Woudenberg in de 42e minuut werd onvoldoende weggewerkt door de verdediging van Valleivogels. Bart bracht de bal van rechts voor, waarna David de bal netjes wist af te ronden, 5 – 2. Kort daarop trok Jeroen mee de aanval in. Op de rand van de 16 meter werd hij aangetikt. Een directe vrije trap. Valleivogels zette een muurtje neer. Jeroen ging zelf achter de bal staan en met een hele mooie trap wist hij de bal langs de muur hoog in het doel te werken.

Bij deze stand liet Woudenberg de teugels iets vieren. Valleivogels kreeg daardoor weer meer ruimte en wist een paar kansen te creëren. maar Bas stond attent te keepen. Het beste was er toch wel vanaf bij Valleivogels. Tegen het eind van de wedstrijd ontstond daardoor weer ruimte op rechts bij Woudenberg. De voorzet werd door Perry goed benut, 7 – 2. In de laatste minuut was er nog een kans voor Perry, maar de bal ging net naast.

Een hele mooie, verdiende overwinning. Er is door iedereen hard gewerkt en met inzet gespeeld. Volgende week start de competitie en we hopen natuurlijk dat we daar dezelfde resultaten zullen gaan halen!