Woudenberg 8 - DOVO 9

Mannen, 8, Groep 2 15

4 februari 2017 13:00

Peter van der Linden

Met een krappe selectie leek Woudenberg 8 het bekerduel met DOVO 9 te gaan starten, mede daar de scheidsrechter ziek was. Gelukkig was Peter van der Linden bereidt om de wedstrijd in goede banen te leiden, waarvoor veel dank! Daarnaast nog twee invallers van JO19-2: Marijn Berkel en Jeroen de Muijnck. Hierdoor hadden we toch de beschikking over wissels. En willen we beide jongens bedanken voor hun inzet!

Dan de wedstrijd. De start van de Veenendalers bleek veelbelovend. Nadat Mark Heshusius de bal verkeerd raakte en in eigen doel werkte, keek de thuisploeg binnen tien minuten al tegen een 0-2 achterstand aan. Totdat de groep zich herpakte en zelfs tot een 4-2 ruststand kwam. Een voorzet van Jeroen de Muijnck werd door een Veenendaler in eigen doel verwerkt. Na een voorzet van Rob Holterman wist Frank Ariëns de bal binnen te koppen, 2-2.

Een goede steekpass van invaller Jeroen werd in de verre hoek door Willem van den Pol binnen geschoten, 3-2. De man van het derde doelpunt stond paraat om Frank te bedienen om zijn tweede van de wedstrijd in te schieten, 4-2.

Vol goede moed begonnen we aan de tweede helft. Echter ging DOVO 9 voor de laatste kans om er het beste van te maken. In de beginfase liet men, net zoals aan de start van de wedstrijd, van zich horen. Dit resulteerde tot de 4-3 aansluitingstreffer en uiteindelijk de 4-4 gelijkmaker. De thuisploeg kreeg het moeilijk en was minder op de helft van de tegenstander te vinden.

Het duel werd beslist door de rood-witten tot een 4-6 eindstand. Het bekeravontuur voor Woudenberg 8 kreeg geen vervolg, maar er kan op een goede reeks teruggekeken worden. In de groepsfase werden alle wedstrijden gewonnen: FZO 4 (0-6), Valleivogels 10 (5-1) en Jonathan 9 (1-3). En was er natuurlijk de enerverende uitconfrontatie met Roda’46 8 (2-4). Nu tegen DOVO 9 komt hier een einde aan.

Zaterdag 25 februari mogen de Veenendalers op eigen veld uitkomen tegen SVL 3. De ploeg uit Langbroek was zaterdag 17 december met 9-0 te sterk voor Woudenberg 6. SVL 3 won in de voorgaande bekerronde thuis met 1-0 van DOVO 7.