Zwaarbevochten overwinning voor JO11-1

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 6.4

18 maart 2017 10:45

Speler JO19-3

Woudenberg 18 maart 2017 -  De derde wedstrijd van de voorjaarscompetitie is de eerste thuiswedstrijd voor de JO11-1. Het eerste deel van de 9x9 competitie was afgesloten met een keurige 2e plek, waardoor de tegenstanders van de nieuwe competitie duidelijk van een ander kaliber zijn. De eerste twee wedstrijden gingen verloren, maar het vertoonde spel was hoopgevend. In de wedstrijd tegen Sporting '70 moet het goede spel worden omgezet in punten. Na een prachtige pot voetbal weten de geel-zwarten drie verdiende punten uit de strijd te slepen.

Woudenberg begint voortvarend. Het heeft veel balbezit en voetbalt voornamelijk op de helft van de tegenstander. Dat leidt tot een aantal kansen, waarbij het Ruben twee maal lukt de keeper te passeren.  Met een 2-0 voorsprong is het lekker voetballen. En dat doet Woudenberg ook. Het balletje gaat snel rond en medespelers worden makkelijk gevonden. Sporting geeft zich niet zomaar gewonnen. Het komt er een paar keer gevaarlijk uit, maar de verdediging van Woudenberg geeft nog geen krimp. Integendeel. Opnieuw is het Woudenberg dat weet te scoren. Het is Quinten die de 3-0 op het scorebord weet te zetten.  Het spel gaat op en neer. Met name bij balverlies van Woudenberg weet Sporting er gevaarlijk uit te komen.  Woudenberg heeft dan te veel oog voor de bal en te weinig voor de tegenstander. Gelukkig is Leto in vorm vandaag. Hij verricht een paar prachtige reddingen. 1x moet hij zich gewonnen geven voor rust. De 3-1 lijkt comfortabel, maar het blijft uitkijken geblazen. Zeker omdat we, doordat Alessio geblesseerd is, het vandaag met negen man moeten doen.  En ook Vince is nog niet 100% fit. In de tweede helft gaat Sporting op zoek naar de aansluitingstreffer.  Complimenten voor de inzet van de jongens uit Utrecht. Ze gaan de duels fors aan. Woudenberg is onder de indruk. Misschien wel iets te veel dit deel van de wedstrijd. Bij een duw van de tegenstander, of als er aan een shirtje wordt getrokken, kijken we naar de scheidsrechter in plaats van het duel aan te gaan. Daarnaast heeft Sporting een aantal goede voetballers. De 3-2 is terecht. Als daarna ook nog de 3-3 valt, lijkt het vandaag opnieuw mis te gaan voor Woudenberg. Maar dat is niet zo. Luuk uit de JO11-2 komt helpen. Het is duidelijk dat de geel-zwarten vandaag voor de overwinning gaan. Opnieuw wordt de aanval gezocht. Het is spitsuur voor de keeper van Sporting.  Een prachtig ingedraaide hoekschop van Fynn, misschien nog geraakt door een verdediger, verdwijnt in het doel van de tegenstander. Sporting geeft niet op. Beide ploegen geven alles wat ze nog hebben. Er wordt gevochten voor iedere meter. Het publiek voelt de spanning. Na een prachtige aanval is het Quinten die de bevrijdende 5-3 weet te scoren. Het slotakkoord is voor Ruben, die zijn derde en Woudenbergs zesde doelpunt weet te scoren. Een mooie overwinning, waarbij Woudenberg opnieuw laat zien goed te kunnen voetballen, maar ook te kunnen knokken. Ook Sporting toont vandaag veerkracht en een prima inzet. Beide ploegen verdienen de complimenten, maar de punten blijven in Woudenberg.