Woudenberg eindigt door overwinning opnieuw op tweede plaats

Jonathan JO19-2

Onder 19 zaterdag, JO19-2, 3e klasse 13

13 mei 2017 11:15

Door een 1 - 2 overwinning op Jonathan JO19 - 2 is Woudenberg JO19 - 2 voor de vierde keer op rij op de tweede plaats in de competitie geëindigd. De hoop was om dit seizoen met een kampioenschap te kunnen afsluiten, maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Lange tijd leek dat wel mogelijk. Door het gelijkspel van vorige week waren de kansen om kampioen te worden al fors gedaald. Doordat DOVO deze zaterdag opnieuw tot winst kwam, viel het doek definitief voor Woudenberg voor een mogelijk kampioenschap.

Achter het slot in Zeist speelde Woudenberg een puike wedstrijd, met veel nzet. In de afronding haperde de machine zo nu en dan, maar een werelddoelpunt van gastspeler Tim van Nimwegen uit JO17 - 2 leverde Woudenberg uiteindelijk de verdiende overwinning op.

Bij Woudenberg ontbrak Niels Bennink en Thijs Gruteke zou later komen omdat zijn enkel eerst nog ingetaped moest worden.
    Beginopstelling:

Woudenberg begon ongelukkig. Al na 1 minuut moest een treffer van Jonathan toegestaan worden. Jonathan wist op de linkerflank uit te breken en met een hard diagonaal schot werd Micha het nakijken gegeven.  Voor Woudenberg wel een goede wakkerschudder. Helemaal toen kort na de openingstreffer van Jonathan de doelman de fout inging. De bal kwam bij Rick W terecht die vervolgens de keeper met een hard schot wist te passeren; de verhoudingen waren weer gelijk getrokken. Woudenberg trok het spel meer en meer naar zich toe en Jonathan wist maar zo nu en dan gevaarlijk te worden. Het Woudenbergse middenveld, met Jeroen en Mees als grote gangmakers wisten het spel te controleren en achterin speelde gastspeler Tim van Nimwegen alsof hij nooit anders had gedaan. Na ongeveer een half uur spelen deed zich een mooie kans voor Woudenberg voor. Jeroen bracht de bal vanaf links scherp voor. Lorenzo was er goed bij, maar zijn schot verdween naast het doel. Wel leverde dit een corner voor Woudenberg op. De inzet van Rick W uit deze corner werd door de keeper gepakt. Niet veel later deed zich nog een mogelijkheid voor Cas voor, maar uit een moeilijke positie lobde hij de bal over het doel heen. Kort voor rust leek Lorenzo de marge te kunnen vergroten na goed storend werk. Hij werd echter in een te lastige positie gedwongen om echt gevaarlijk te kunnen zijn.

In de tweede helft zakte het spel van beide kanten wat in, hoewel Woudenberg bleef domineren. Dat leverde uit een corner van Marijn een mogelijkheid voor Jeroen va een kopbal op, maar de bal verdween over het doel. Niet veel later een mogelijkheid voor Marijn zelf, maar zijn inzet werd geblokt.

Even leek halverwege de tweede helft Jonathan een opleving te hebben. Een hard schot kon door Micha naast worden getikt. De corner leverde vervolgens geen gevaar op. Lorenzo had aan Woudenbergse kant nog een mogelijkheid om de ploeg op voorsprong te zetten, maar ook nu lukte het niet. Rond de 85e minuut trol Lars zelf met de bal aan de voet op richting doel. Even buiten de 16 meterlijn speelde hij de bal iets te ver voor zich uit, kwam er toch nog bij, maar zag zijn inzet geblokt worden door zijn tegenstander. De afspringende bal kwam voor de voeten van Tim die vervolgens een snoeihard schot op het doel afvuurde. Precies tussen doelman en lat verdween de bal in het doel en stond Woudenberg met 1 - 2 voor.

Daarna was het een kwestie van uitspelen en kon Woudenberg deze laatste competitiewedstrijd verdiend met een 1 - 2 overwinning afsluiten.

Uit 17 gespeelde wedstrijden heeft Woudenberg 37 punten weten te verzamelen. DOVO staat nu eerste met 38 punten uit 16 wedstrijden. Op 20 mei moet DOVO tegen Jonathan spelen. Jonathan staat nu derde met 29 punten, een gat dat niet meer te overbruggen is naar Woudenberg. Dus opnieuw een tweede plaats voor Woudenberg in de competitie. Een heel mooi resultaat. Hulde aan alle spelers die dat voor elkaar hebben gebokst!

De meeste spelers zullen nu de overstap naar de senioren gaan maken, waarbij zij over verschillende teams zullen uitzwermen. Dat is enerzijds wel jammer, want na een lange periode van samen optrekken, komt daar een einde aan. Anderzijds biedt het ook weer mogelijkheden doordat met andere spelers moet worden samengespeeld.

Een heel mooi seizoen is hiermee ten einde gekomen en het team zal daar op een goede manier een afsluiting aan gaan geven.

Dank aan alle spelers, rijders, vlaggers, shirtwassers etc. Zonder hun bijdrage was het ook allemaal niet gelukt!