Spektakelstuk eindigt onbeslist

Onder 11 zaterdag, JO11-1, Hoofdklasse 6.4

13 mei 2017 10:30

Bart de Vries

Woudenberg 13 mei 2017; In de laatste competitiewedstrijd treft de JO11-1 een oude bekende. Quick komt op bezoek. Eerder waren de mannen uit Amersfoort in de eerste 9x9 wedstrijd van Woudenberg een maatje te groot. Het werd 2-8. Wel wat geflatteerd, maar toch. Verder had Quick vorige week knap gewonnen van kampioen Roda en staat het op een keurige tweede plek. Ook Woudenberg won vorige week. 5-1 tegen Hercules. Beide teams willen het seizoen mooi afsluiten.

En dat lukt! De toeschouwers krijgen een prachtige pot voetbal voorgeschoteld. Woudenberg pakt het initiatief. Het is veel aan de bal en kansen blijven niet uit.  Quinten is er als de kippen bij om een schot van Alessio het laatste zetje te geven ; 1-0.  Ook daarna blijven de geel-zwarten goed voetballen. Maar Quick staat niet voor niets op de tweede plek. Een aantal keer komt het er gevaarlijk uit. En daar ging het de vorige keer tegen Quick vaak mis. Nu gaat dat een stuk beter. Het lukt de Amersfoorters niet om te scoren uit één van hun counters. Achterin staat het goed en er worden maar weinig kansen weggegeven. Integendeel.  Op aangeven van Finn is het opnieuw Quinten die weet te scoren. 2-0 en niets aan de hand. Toch weet Quick uit het niets de aansluitingstreffer te maken. Een corner wordt fraai binnengewerkt.  Quick ruikt bloed en Woudenberg schakelt een tandje bij. Het spel golft op en neer. Het kan alle kanten op. Maar het is opnieuw Woudenberg dat scoort. Een schot van Timo verdwijnt onhoudbaar achter de keeper. 3-1. Quick is fysiek sterker. Woudenberg heeft een zware week achter de rug. Velen hebben woensdag een wedstrijd gespeeld, donderdag natuurlijk Ajax gekeken en vrijdag meegedaan aan de voetbalacademie. Het lijkt Woudenberg op te breken. De krachten vloeien langzaam weg. Quick zet aan. Scoort de 3-2. En niet veel later dde 3-3. Woudenberg wankelt. De jongens lopen op hun tandvlees. Een bal van Quinten stuitert, onhoudbaar voor de keeper via de onderkant van de lat weer terug in het veld. Dat is pech! Even later opnieuw een corner voor Quick. De bal verdwijnt zeer ongelukkig achter Leto. 3-4 en de pap lijkt op. Toch volgt er nog een slotoffensief. En die komt uit de tenen. Een minuut voor tijd een vrije trap voor de goal van Quick. Het is Alessio die met een geweldig schot de 4-4 tegen de touwen jaagt. Een punt voor beide teams. Zeker voor Woudenberg voelt dat als een gewonnen punt. Goed gevoetbald, maar vooral prima geknokt! Een prachtige afsluiting van mooi competitieseizoen.