Bunnik 73 2 - Woudenberg 4

Bunnik 73 2

Woudenberg 4, 4e klasse 414

18 september 2010 12:00

Zaterdag speelde Woudenberg 4 een uitwedstrijd bij Bunnik’73 2. Na het debacle van vorige week tegen Candia’66 4 (0-6 nederlaag) traden we vandaag aan met veertien spelers inclusief een keeper. De posities waren weer ingedeeld en de eerste helft was het voornamelijk verdedigen. De tegenstander creëerde wel een aantal mogelijkheden, maar waren niet effectief in de afronding. Daarbij moet gezegd worden dat doelman Yannick Wilmot Klink diverse goede reddingen had te verrichten. Helaas werden we vanuit een corner geklopt, 1-0. Een trap op de voet van Luuk Dibbits bij deze hoekschop zorgde voor de eerste wisseling in het team. Wesley de Ruig was zijn vervanger.

Nick Hardeman ging halverwege de eerste helft naar de kant wegens een bloedneus. Mark Versteeg kwam binnen de lijnen en na wat positiewisselingen vervolgden we de eerste helft. Het 4e kwam slechts één keer voor het doel van Bunnik’73 2. Doelpunten vielen er niet meer en met een kleine achterstand gingen we de rust in.

Mark Vos, die verdedigend veel werk verzette, werd in de rust gewisseld door Jeroen Koudijs. In het tweede bedrijf probeerden we voor de gelijkmaker te gaan. Er kwamen ook wat kleine mogelijkheden waaronder een schot van Dennis Blotenburg, net naast. Toch verdubbelde de thuisploeg de score naar 2-0. In het restant van de wedstrijd kon het 4e denken aan wat aanvallende inspiraties. Een buitenspelgoal van Mimoun Essahraoui werd afgekeurd.

Vlak voor tijd viel alsnog de aansluitingstreffer. Op aangeven van Niels Heshusius wist Jeroen Koudijs van afstand de bal in de kruising te werken, 2-1. De resterende twee minuten waren te kort om voor een punt te zorgen. Als team hebben we na de achterstand de inzet getoond om de schade te beperken en nog iets terug te doen.

Het centrale verdedigingsduo Maarten Lamberink en Dennis Koudijs zorgden voor de rust in het spel van de verdediging en voerden veel verdedigende taken uit. Ook aan de linkerkant met back Mark Heshusius en middenvelder Alex Slinger zaten beiden spelers kort op de bal en konden de tegenstanders de bal niet altijd in het bezit houden.

Kortom, als team hebben we een goede prestatie geleverd door te strijden voor het hoogsthaalbare. Dit heeft niet geresulteerd in een punt of overwinning, maar met deze inzet zijn er dit seizoen zeker nog punten te pakken. Volgende week wacht het thuisduel met Dalto 2. De wedstrijd op sportpark De Grift begint om 15:00 uur.