Woudenberg 6 - GVVV 4

Mannen zaterdag, 6, 5e klasse 15

15 april 2017 13:00

Gerbert Hofland

Dinsdagavond 18 april speelde het zesde elftal de thuiswedstrijd tegen GVVV 4. Aan het begin van dit duel kwam de uitspelende ploeg tot de eerste kansen en begon het sterk aan de wedstrijd. Een kopbal raakte de lat en verder waren er wat schoten, maar die werden gekeerd door doelman Remco Willemsen.

Aan de andere kant van het veld liet Woudenberg zich daarna meer gelden. Er waren goede afstandschoten van Jelte Los (lat) en Kevin van Nieuw Amerongen, waar de Veenendaalse goalie deze inzet tot hoekschop moest verwerken. Vervolgens opnieuw Jelte op het houtwerk, ditmaal op de paal. De drang naar voren om de openingstreffer te maken werd steeds groter. Uit een vrije trap bracht Kevin de 1-0 tussenstand. Zijn schot bereikte keurig de rechterhoek.

Een kwartier later zorgde Kevin voor een goede actie. Vanaf de linkerkant van het veld in balbezit gekomen om vervolgens enkele tegenstanders te omspelen. Uiteindelijk richting de rechterkant van het strafschopgebied om een voorzet te geven. William van den Berg stond vrij en kon daardoor goed binnenkoppen, 2-0. De ruststand werd op 3-0 gezet. Een vrije trap van Jelte werd niet goed weggewerkt door de doelman. De bal kwam voor de voeten van Frank Ariëns, die eenvoudig kon binnen tikken.

De tweede helft was net enkele minuten bezig en na een goede actie van Melle Kramer werd Kevin in staat gesteld om de bal hard in de korte hoek tegen de touwen te werken, 4-0. Zowel in de eerste- als in de tweede helft maakte de uitspelende ploeg diverse overtredingen. Na een uur spelen zorgde dat voor een rode kaart voor een Veenendaler.

Tegen tien man liet Woudenberg 6 wel het betere van het spel zien, maar vielen er geen doelpunten meer te noteren. Kansen waren er nog voor o.a. Jelte, Jeroen Koudijs en Melle. De drie punten zijn toegevoegd om richting het kampioenschap te gaan.