Woudenberg JO13-1 bekert overtuigend door naar de kwartfinales

Lars Donker (afstandschot)

Onder 13, JO13-1, Groep 2 3

26 april 2017 18:30

In de vijfde bekerronde speelde Woudenberg JO13-1 woensdagavond 26 april tegen SC ’t Gooi JO13-1. Een week eerder wist het team een 4-2 overwinning te boeken op Lopik JO13-1. Voor de tegenstander uit Hilversum was woensdag 19 april Huizen JO13-2 de opponent en won het met 2-1.

Bij Woudenberg JO13-1 is Marjolijn van Domselaar de teammanager en zijn Jeffrey van Putten en Yorick Versteeg de trainers. Door drie vakantiegangers konden Martijn Golstein (JO12-1) en Chris Rutgers (JO13-2) mee doen aan dit bekeraffiche.

Tegen SC ’t Gooi JO13-1 kwam de ploeg op een vroege 0-1 achterstand te staan. De tegenstander was de verdediging te snel af en schoot raak. Niet veel later opnieuw een kans, maar ging de bal in het zijnet.

De Woudenbergse formatie ging het over een andere boeg gooien en dat resulteerde zes minuten later in de 1-1 gelijkmaker. Sam Kosterman kon richting doel gaan en de doelman passeren. Een schot van Thomas Blok werd door de goalie tot corner verwerkt, waarna Jesse van Ginkel naast schoot. Daarna mikte Thomas de bal net over de lat.

Toch lukte het om op een 2-1 voorsprong te komen. Thomas wist raak te schieten. De doelpuntenmaker wist vervolgens een goede bal te spelen op Sam Kosterman die opnieuw weer op het doel af kon rennen en in de rechterhoek raak schoot, 3-1. Een goede loopactie van Jesse aan de linkerkant met een  goede voorzet op de vrijstaande Thomas, die van dichtbij de 4-1 kon binnen tikken.

In de tweede helft bouwde Woudenberg JO13-1 de score uit naar 5-1. Een voorzet van Thomas werd binnen geschoten door Jesse. Twee minuten later werd een fout in de Woudenbergse verdediging door SC ’t Gooi JO13-1 afgestraft en kon doelman Tom van Domselaar het harde schot niet keren, 5-2. Direct volgde het antwoord van Sam Kosterman die de tegenstander te slim af was en uit kan halen, 6-2. Het was voor de aanvaller zijn derde doelpunt van de wedstrijd.

De tegenstander kon er met de pet naar gooien om de kwartfinales in de beker te gaan bereiken. Met een goede uithaal kogelde Lars Donker op geweldige wijze de bal van afstand in de kruising, 7-2. De score had nog verder uitgebreid kunnen worden, want de thuisploeg bleef kansen creëren.

Eerst schoot Jesse op de paal en aanvoerder Bjorn Berentsen van afstand over. De eindstand werd door Jesse op 8-2 gezet. De linksbuiten passeerde de tegenstanders en kon gemakkelijk zijn tweede treffer van het duel maken. Jesse speelt overigens de bekerwedstrijden mee met JO13-1. Halverwege het seizoen maakte de snelle aanvaller vervroegd de overstap naar JO15-1. Richting het einde van de wedstrijd kreeg SC ’t Gooi JO13-1 nog een kans op een derde goal, maar keeper Tom bracht uitstekend redding.

Woudenberg JO13-1 weet hierdoor hoge ogen te gooien en stromen door naar de kwartfinales van de beker. In deze ronde een uitwedstrijd bij AFC Quick 1890 JO13-2. Woensdag 3 mei is om 18:30 uur de aftrap in Amersfoort. De uiteindelijke finale is zaterdag 20 mei bij Legmeervogels in Uithoorn.

Daarnaast is de ploeg vol op in de race om de dubbel te gaan pakken. In de competitie staan de Woudenbergers op de eerste plek met vijf punten voorsprong op FC Driebergen JO13-1. Dit team is donderdag 11 mei om 19:00 uur de eerstvolgende tegenstander in competitieverband. Eerder dit seizoen werd er in Driebergen met 3-0 verloren. Een belangrijke ontmoeting zal dan nog gaan volgen in Woudenberg.

WEDSTRIJDFOTO'S

Bekijk hier de foto’s van de wedstrijden tegen Lopik JO13-1 en SC ’t Gooi JO13-1.