Woudenberg - Valleivogels

Mannen, 8, Groep 3 19

19 september 2017 20:00

Gerbert Hofland

Doordat de wedstrijd zaterdag niet door ging mochten we op dinsdagavond aantreden, we konden nu wel 14 man op de been krijgen terwijl een reguliere dinsdagavond met trainen er rond de 5 zijn. Volgende week dinsdag word natuurlijk een grotere opkomst verwacht.

In het begin waren beide ploegen gelijkwaardig waarbij Woudenberg de betere kansen kreeg echter werden deze niet verzilverd, Valleivogels kreeg een terechte penalty en deze werd feilloos binnengeschoten 0-1. Woudenberg liet zich niet van de wijs brengen door deze tegenslag en ging beter voetballen, na een mooie aanval waarbij Marijn de bal goed breed legde schoot Niels zeer beheerst de 1-1 tegen de touwen. Vlak voor rust werd Marijn gevloerd in het strafschopgebied en kreeg Woudenberg een penalty deze werd makkelijk binnengeschoten door Erik vd Linden 2-1. In de rust even bijkomen om zo in de 2e het spel van de 1e helft weer op te pakken, wat ook gebeurde en vrij snel kon Marijn met een prachtige steekbal Willem voor de keeper zetten en die faalde niet 3-1. De vogels begonnen steeds meer te drukken en dat gaf ruimte voor onze aanvallers en daar wist Frank wel raad mee, aan de rechterkant weggestuurd door Chris ging Frank naar de achterlijn 2 man voorbij en een strakke voorzet die via een verdediger bij Willem voor zijn voeten belandde en die schoot raak 4-1. Valleivogels gaf zich niet gewonnen en begonnen meer te drukken en 1 op 1 te spelen achterin, na deze omzetting wist hun linksbuiten goed naar binnen te komen en de bal schitterend in de verre hoek te schieten 4-2.  Vlak voor tijd wist Woudenberg vanuit een counter de ruimte achter de verdediging te benutten en kon Willem er door die kapte in de 16 een verdediger uit en werd neergehaald, de penalty die werd snoeihard in de winkelhaak geschoten door Marijn en daardoor kwam de eindstand op het scorebord 5-2. Een goede collectieve overwinning wat veel vertrouwen geeft voor de competitie. Man of the match was Marijn die met 3 assists en een goal bij bijna alle doelpunten betrokken was.