Net één goal te kort om de volgende bekerronde te halen

Roda '46 8

Marijn Berkel (penalty)
    ... (kopbal)
    ... (intikker)

Mannen, 8, Groep 3 19

11 november 2017 15:00

Andre Smit

Bekijk hier de wedstrijdfoto's!

In de groepsfase van de beker werd zaterdag 11 november de laatste wedstrijd afgewerkt tussen Woudenberg 8 en Roda ’46 8. Het Woudenbergse team wist de afgelopen jaren te overwinteren in de beker, vorig seizoen werd dit affiche overigens nog in Leusden afgewerkt: 2-4. Ook dit keer zat een volgende bekerronde er bijna in, maar kwam de ploeg net één doelpunt te kort.

De allereerste bekerwedstrijd bij Scherpenzeel 4 (8-4) ging verloren. Daarna volgde een goede 5-2 thuisoverwinning op Valleivogels 10. Tegenstander Roda ’46 8 wist ook van Valleivogels 10 te winnen, 1-3. De wedstrijd tegen Scherpenzeel 4 werd niet gespeeld, maar toch met 5-0 gewonnen. Hierdoor kon Woudenberg 8 alleen met een verschil van vier goals nog de volgende ronde bereiken i.v.m. het doelsaldo. Mochten beide teams op zes punten uit gaan komen.

De thuisploeg ging voor deze laatste kans en begon sterker aan de wedstrijd dan de tegenstander. De eerste kansen waren voor de geel-zwarten. De schoten van Marijn Berkel en Willem van den Pol werden gekeerd door de doelman. Aan de andere kant konden de Leusdenaren aanvallend niet veel brengen en werd een vrije trap ruim naast het doel van Erik van der Linden geschoten.

De Woudenbergers kwamen via Marcel Ruyter op een 1-0 voorsprong. Zijn schot kon dit keer niet door de goalie gepakt worden. Twee minuten later een overtreding in de zestien op Willem, waarna Marijn vanaf de stip de 2-0 kon binnen werken. Tegen het einde van de eerste helft deed Roda ’46 8 uit het niets de 2-1 aansluitingstreffer binnenkoppen.

De marge van twee goals verschil werd weer gehanteerd na een breedtepass van Willem, die Marijn in stelling bracht om zijn tweede treffer van de wedstrijd te maken. Echter schoot de tegenstander in de slotseconden van de eerste helft nog de 3-2 binnen.

Na de rust verliep het aan Woudenbergse zijde even wat minder. Dit resulteerde uiteindelijk in de 3-3 gelijkmaker via een intikker bij de tweede paal. Het team herpakte zich en wist daarna definitief afstand te nemen met de tegenpartij. Frank Ariëns gaf voor op Nick van Raaij die de 4-3 binnen kon koppen. Vervolgens werden de rollen omgedraaid, waardoor Nick het lederen projectiel voor de voeten van Frank zorgde, die met een knal wist uit te halen, 5-3.

Halverwege de tweede helft een goede actie van Rob Holterman. Zijn voorzet was perfect op Nick, die was meegelopen en zijn tweede doelpunt van de wedstrijd kon maken, 6-3. In het resterende gedeelte bleef de thuisploeg gaan om de 7-3, en dus de volgende bekerronde te bereiken, te maken. In de slotminuut was dit bijna nog gelukt, maar de voorzet van Willem werd niet bekroond tot doelpunt.

Door dit resultaat kan Roda ’46 8 bekijken wie de nieuwe tegenstander gaat worden. De ploeg zal dit seizoen nog één keer naar Sportpark ’De Grift’ komen voor de competitieontmoeting met het zevende elftal. Voor Woudenberg 8 zit het bekertoernooi er dus op. Marcel, Nick en Quinten bedankt voor het meedoen! Zaterdag 18 november wederom een thuisduel tegen een ploeg uit Leusden. Dan in competitieverband tegen het negende elftal van Roda ’46.