Woudenberg stunt tegen DUNO D : 2-2

Woudenberg 1 - 1e klasse C

14 oktober 2017 14:30

Opstelling

Ongenaakbaar was DUNO in de eerste drie competitiewedstrijden van het seizoen. De ambitieuze ploeg uit Doorwerth kwam zonder puntverlies en met enkele oud-profs in de gelederen naar De Grift toe, het sportpark waar uit een heel ander vaatje wordt getapt. ,,Hard werken met eigen jongens uit het dorp", weet trainer Ruud van de Geest. Maar de jongens uit Woudenberg troggelden de koploper wel de eerste punten af: 2-2.

In de slotfase gloorde zelfs nog de volle buit. Mark de Graaf ging richting de winnende 3-2, maar hands van de DUNO-keeper buiten zijn strafschopgebied voorkwam een derde treffer van de Woudenbergers. Van de Geest kan er achteraf om lachen. ,,Met een punt zijn we ook dik tevreden. We hebben tenslotte tachtig minuten achter de bal aangelopen." De oefenmeester was onder de indruk van het spelersmateriaal van DUNO, waar onder anderen oud-Feyenoorder Civard Sprockel toe behoort. ,,Deze gasten zijn zo verschrikkelijk goed, eigenlijk te goed voor deze klasse."

Woudenberg stelde daar zijn eigen wapens tegenover. Vanuit gesloten linies werden de ruimtes op de eigen helft zo klein mogelijk gemaakt. Via de omschakeling werd geprobeerd om tot kansen te komen. Het betaalde zich al snel uit. Na tien minuten haalde Mark de Graaf de achterlijn, Tom de Greef kon de voorzet van een passende omlijsting voorzien: 1-0.

KAPOT De voorsprong vergoedde alle energie die Woudenberg in de wedstrijd stak. ,,We werden van het kastje naar de muur gespeeld." Alleen bleef het aantal opgelegde kansen voor DUNO beperkt. Daardoor haalde keeper Daan Schennink de pauze zonder tegendoelpunten. ,,Maar in de rust zat iedereen eigenlijk al kapot."

Na rust was Woudenberg nog een kwartier bestand tegen de druk, maar nadat de bal niet goed verwerkt was, bracht Anass Aamri de gelijkmaker op het bord. Een kwartiertje later volgde zelfs de 1-2 van Ryan Bouwmeester, een tussenstand die conform de krachtsverhoudingen in het veld. ,,Maar wij bleven hard werken", constateerde Van de Geest tot zijn tevredenheid. Zijn ploeg kwam weliswaar niet vaak van de eigen helft af, maar sloeg wel genadeloos toe in de 78e minuut. Tom de Greef gaf een teruggetrokken voorzet, die door de ingevallen Rick Staal tot doelpunt werd gepromoveerd.

TEVREDEN De 2-2 leidde een attractieve slotfase in, waar de winst beide kanten op kon vallen. Gescoord werd er echter niet meer, waarmee de conclusie gerechtvaardigd was dat Woudenberg daarmee spekkoper was. Dat realiseerde Van de Geest zich ook. ,,Een punt tegen een fantastische tegenstander; wij zijn er ontzettend blij mee."