Woudenberg onderuit in Gorinchem

28 oktober 2017 15:00

Dhr. M. van de Luitgaarden

Opstelling Woudenberg 1

In Gorinchem heeft Woudenberg zichzelf een slechte dienst bewezen. Bij het nog puntloze GJS ging de ploeg van Ruud van de Geest met 2-1 onderuit. Dat geeft te denken. ,,We lopen op deze manier achter de feiten aan. Verdedigend en aanvallend moet het een stuk beter", vindt de oefenmeester uit Spakenburg.

Woudenberg begon nog aardig en was via Jelmer Hoekstra dreigend, maar speelde in het eerste bedrijf onder haar kunnen. ,,GJS won veel duels en beschikte over veel kopkracht. Zij waren de betere ploeg", vond Van de Geest. Al voor rust was de schade opgelopen tot twee doelpunten achterstand.

Na de pauze ging Woudenberg aanvallender te werk. Het leidde tot de aansluitende 2-1 van Mark de Graaf, maar verder dan dat kwamen de Woudenbergers niet. ,,GJS had in de omschakeling de betere kansen", zag Van de Geest. Daardoor zakt Woudenberg, weliswaar met de inhaalwedstrijd tegen SVL nog tegoed, weg in de staart van de 1e klasse C.