Woudenberg verrast nummer drie Montfoort

24 maart 2018 14:30

Dhr. G. van Essen

Opstelling

Met een geestdriftig optreden op het eigen zonovergoten sportpark De Grift heeft Woudenberg een knap punt behaald tegen hoogvlieger Montfoort. Middenvelder Joey Kooij was de grote man met twee voltreffers. ,,En dat hadden er drie moeten zijn", zo zei hij na afloop. Beide ploegen gingen na de 2-2 met totaal andere gevoelens de kleedkamer in.

Na een minuut stilte - vanwege het overlijden van fanatiek Woudenberg-aanhanger Berend van de Wetering en oud-bestuurslid Geert Haan - ontstond een wedstrijd die vooral in het eerste bedrijf zeer gelijkwaardig was. Het verschil op de ranglijst - de thuisploeg van trainer Jeroen Peters stond voorafgaande aan de wedstrijd op een dertiende plek en Montfoort derde - was op het veld amper waarneembaar. Eerste echte gevaar kwam zelfs van Woudenberg, maar een mooie aanval over rechts trof geen doel. De openingstreffer viel dan ook praktisch uit het niets. Nick Koppers schoot vanaf een meter of dertig op doel en Woudenberg-keeper Daan Schennink was geklopt; 0-1. Vlak daarna had Joey van Ede dé kans op verdubbeling van de score, maar hij faalde. Daarna was het tijd voor de middenvelder met de begaafde linkerpoot, Joey Kooij. Een indraaiende vrije trap zeilde over alles en iedereen het doel in. De scheidsrechter oordeelde echter dat er was geduwd in 'de vijfmeter'. Kooij daarover. ,,Ik vroeg in de rust aan Sander (van Keulen, JJ) of er wat was gebeurd. Hij gaf toe dat er een licht duwtje was gegeven, erg jammer, want de 'scheids' keurde 'm in eerste instantie goed. Tja, anders had ik gewoon een hattrick gescoord..." Twee minuten later was het alsnog raak, opnieuw door de middenvelder. ,,Gelukkig telde deze wel. Opnieuw was het Tom de Greef die met een corner gevaar stichtte. Heerlijk om die bal zo via het achterhoofd binnen te koppen." Rick Staal ging daarna nog een keer alleen op de keeper af, maar weifelend optreden van de spits voorkwam een Woudenbergse voorsprong.

Na de pauze zakte het spelpeil zienderogen op het zeer hobbelige veld op De Grift. Kansen vielen er amper te noteren. Een kwartier voor tijd was het alsnog raak. De kwikzilverachtige rechtsbuiten van de gasten, Jurdany Koster vond invaller Marck van Baal en die schoot raak; 1-2. Daarmee leek het duel gespeeld, maar Woudenberg bleef wilskracht tentoonspreiden. Opnieuw Kooij zorgde vlak voor tijd uit de scrimmage voor de gelijkmaker. ,,Jaja, je zegt het goed, met mijn rechtervoet. Lekker hoor om zo te scoren vandaag. Toch hadden we vandaag wel zuiniger moeten zijn in balbezit, met name in de eindpass ontbrak het vaak aan precisie. Maar we hebben gestreden tot aan het einde!" En twee keer scoren, hoelang was dat al wel niet geleden? ,,Tja, daar vraag je me wat, ik zou het niet eens weten, zeker is dat het niet vaak gebeurt. Dit punt is op zich leuk en knap, maar we zijn wel toe aan drie punten." Dat zou volgende week kunnen, uit bij LRC.