Achttal Woudenberg verliest in Leerdam

31 maart 2018 14:30

Dhr. R.A. van de Rest

Opstelling Woudenberg 1

In Leerdam liep Woudenberg rood aan. De formatie van Jeroen Peters eindigde het duel met slechts acht man op het veld. De 3-1 nederlaag was in dat opzicht logisch. ,,Maar we hebben het zelf vergooid. Eigen schuld, dikke bult", spreekt de trainer.

Woudenberg begon namelijk uitstekend aan het duel en kwam voor via Mark de Graaf. Die voorsprong kon Rick Staal echter niet verdubbelen. Hij ging alleen op de keeper van LRC af, maar miste. ,,Ontzettend jammer", baalt Peters. Die zag vlak voor rust de eerste tekenen van onheil naderen. Een te korte terugspeelbal van Steffan Kranendonk bracht Daan Schennink in de problemen en leidde tot een rode kaart voor de doelman. Met jeugdkeeper (JO-19) Laurens Donker en negen veldspelers moest Woudenberg verder.

De thee werd gehaald met de 0-1 voorsprong, maar LRC kwam in de tweede helft al snel langszij. ,,Maar toen mochten we opnieuw alleen op de keeper af. Dat had de 1-2 moeten worden. En echt, dan had ik het nog willen zien." Tom de Greef en Emanuel Makonga konden echter niet succesvol afronden, wat vervolgens afgestraft werd door LRC. Met twee doelpunten kwam de thuisploeg op 3-1.

In de slotfase werd de schadepost nog groter. Steffan Kranendonk en Mark de Graaf kregen beiden hun tweede gele kaart en dus eindigde Woudenberg het duel met acht man. ,,Dom natuurlijk, maar ik wil daar niet de nadruk op leggen. Wij zijn gebaat bij positieve energie en zullen er volgende week weer moeten staan", benadrukt  Peters.