Eerste Competitie wedstrijd JO13-1

Quinten Peek (intikker)

Onder 13, JO13-1, 1e klasse 12

23 september 2017 9:00

Op deze prachtige zaterdagmorgen waarbij de mist laag over de velden ligt moeten we de eerste competitie wedstrijd spelen. Vriendenschaar in Culemborg  is de tegenstander. Door de aanvangstijd van 09:00 kunnen we vroeg uit de veren.

Met twee oefen wedstrijden en drie bekerwedstrijden is er een behoorlijke voorbereiding geweest. We hebben kunnen merken dat we gelijkwaardig zijn geweest aan de meeste tegenstanders maar dat we op bepaalde momenten het fysiek en/of op scorend vermogen af laten weten. Perfecte facetten om aan te werken, en dat wordt dan ook elke training gedaan. Met de optrekkende mist en het zonnetje dat doorkomt is het eerste fluitsignaal exact om 09:00. Vriendenschaar begint goed aan de wedstrijd en wij proberen met een rustige opbouw in ons spel te komen. Dit laatste gaat zeker in de begin fase wat stroef.  We omen er wel een paar keer door op de rechter kant meer er komen geen kansen uit. In de 7e minuut is het een korte terugspeelbal die door Youri snel weggewerkt moet worden. De tegenstander kan deze bal oppakken en er volgt gelijk een doelpunt uit. Dit was een tegenslag waardoor we achterin wat onzeker werden. Dit resulteerde in een rommelige fase waarin we verdedigend niet lekker speelde. Het resulteerde in een snelle 2-0 voor Vriendenschaar. Gelukkig bleven onze jongens bij de les en herpakte zich na deze tegenslagen. Er kwamen ook voor ons kansen. Zeker vanaf de zijkanten met Martijn Dekker en Ruben waren er gevaarlijke momenten voor de goal. We zagen dan ook dat er nog van alles mogelijk was.

De tweede helft waren we dan ook heer en meester en hebben we continu op de helft van de tegenstander gespeeld. Werden er diversen kansen gecreëerd, maar door een goede keeper van Vriendenschaar en het missen van slagkracht voorin maakten we niet de verdiende aansluiting treffer. Daar komen nog wat rare beslissingen van de scheidsrechter bij waardoor we uit evenwicht zouden kunnen raken. Toch gebeurde dat niet en kwam in de 50e minuut dan toch de aansluiting. Met een goede aanval en een prima schot op het doel van Jeffrey Kon Quinten de bal in tweede instantie intikken. Het werden nog 10 spannende minuten waarbij Woudenberg het volle overwicht had. Het publiek leefde dan ook fanatiek mee. Helaas voor onze jongen kregen ze niet wat ze verdiende en bleef de stand 2-1. Wel een helen leerzame wedstrijd en prima gespeeld. Op naar volgende week!!