Onnodige eerste competitienederlaag op bezoek bij FZO 3

Woudenberg 8

Mannen, 8, 6e klasse 20

21 oktober 2017 12:00

Vol goede moed ging Woudenberg 8 de inhaalwedstrijd tegen FZO 3 in. De tegenstander had enkele weken daarvoor namelijk een baaldag opgenomen en qua uitslag bleek dat voor hen een goede beslissing geweest te zijn. De uitspelende ploeg wist namelijk de eerste drie wedstrijden tegen Vriendenschaar 5 (1-7), Valleivogels 9 (6-4) en Austerlitz 2 (3-1) winnend af te sluiten en daardoor de koppositie in nam.

De start bleek ook veelbelovend. Na een kwartier spelen bracht Willem van den Pol de openingstreffer. De doelman van FZO 3 liet de bal los, waardoor Willem de 0-1 kon binnen tikken. Vervolgens gaf Marijn Berkel de voorzet op Kevin van Nieuw Amerongen, die met een schot de stand verdubbelde naar 0-2.

De thuisploeg kon daarna met een tegentreffer voor de 1-2 tussenstand zorgen. Het gat van twee doelpunten verschil werd weer gemaakt door Kevin. De middenvelder nam de hoge voorzet van Willem perfect aan en bleef koel om de 1-3 tegen de touwen te werken. Vlak voor de rust schoot de thuisploeg de 2-3 binnen.

Een uitstekende start in de tweede helft leverden mooie acties op. In een tegenaanval gaf Jeroen Koudijs op de middellijn de bal aan Kevin. Zijn actie en voorzet werd door Frank Ariëns tot doelpunt gepromoveerd, 2-4. Enkele minuten later was het opnieuw Frank met zijn tweede goal van de wedstrijd, 2-5. Dit op aangeven van Marijn.

Tijdens het tweede deel van de tweede helft gaf Woudenberg 8 het duel volledig uit handen. Eerst zag Willem zijn schot via de vingertoppen van de doelman uit Zeist op de paal belanden. In de counter was het FZO 3 dat voor de 3-5 zorgde. De opgebouwde voorsprong werd verkleind tot zelfs een 5-5 gelijke stand. De veerkracht van de tegenpartij bepaalde uit een corner de definitieve beslissing en een 6-5 uitslag tot gevolg.

Een zeer teleurstellend resultaat en zeker met name hoe het scoreverloop is gegaan. Zaterdag 28 oktober staat er opnieuw een uitduel in Zeist op het programma. Dan is Jonathan 8 de tegenstander. Kevin, bedankt voor het meedoen en met bepalende acties betrokken was bij drie van de vijf doelpunten!