Moeizame 2-1 zege op laagvlieger Roda '46 9

Mannen, 8, 6e klasse 20

18 november 2017 13:00

S. Huren

Na de mooie 6-3 bekerwinst een week eerder op Roda ’46 8, stond vandaag de competitiewedstrijd tegen hekkensluiter Roda ’46 9 op het programma. Een jong team met veel loopvermogen. Toch had Woudenberg 8 moeite met deze ploeg, maar kwam na enkele mogelijkheden gehad te hebben wel op een 1-0 voorsprong.

Na het doorjagen op een verdediger veroverde Jeroen Koudijs aan het randje van het strafschopgebied de bal en speelde in op Willem van den Pol, die perfect in de rechterhoek wist raak te schieten. De tegenstander begon steeds aanvallender te spelen en kreeg daardoor kansen. Dit resulteerde uiteindelijk met een schot in de 1-1 gelijkmaker.

Na de rust ongeveer hetzelfde spelbeeld. Maar richting het einde van de wedstrijd zette Frank Ariëns voor op Willem, die met zijn tweede treffer het duel met 2-1 kon beslissen. Een nipte overwinning, maar met deze drie punten klimt Woudenberg 8 weer wat naar boven op de ranglijst. Volgende week een uitconfrontatie bij GVVV 6.