Woudenberg 8 verkijkt zich op return met Vriendenschaar 5

Mannen, 8, 6e klasse 20

14 april 2018 16:30

Jan Grootendorst

De uitwedstrijd aan het begin van het seizoen werd ruim met 1-7 gewonnen. De return was een ander verhaal. In Woudenberg kwam de ploeg op een 0-1 achterstand, daar de bal net langs de paal, buiten bereik van doelman Micha van der Mijl, binnen werd geschoten.

Daarna zette Niels Heshusius de stand weer op gelijke hoogte, 1-1. Zijn schot werd verkeerd ingeschat door de goalie, waardoor het lederen projectiel het net wist te bereiken. Toch behaalde Vriendenschaar 5 de ruststand met een 1-2 voorsprong. De bal leek over de achterlijn te gaan, maar werd voorgebracht om van dichtbij binnen te tikken.

In de tweede helft bleef de ongewijzigde stand een geruime tijd staan. Ondanks dat de thuisploeg aanvallender ging spelen, trof het nog geen doel. Na een lange bal van verdediger Joris van den Pol werd Willem van den Pol weggestuurd, die beheerst met een lob de doelman verschalkte in de verre hoek, 2-2.

Deze tussenstand probeerde Woudenberg nog in een voorsprong om te zetten, maar uit een counter was het de tegenpartij die de 2-3 overwinning kon veilig stellen. Thijs Gruteke, Jelte Los en Micha van der Mijl bedankt voor jullie inzet tijdens dit duel.