Woudenberg 8 maakt in de eerste helft al het verschil

FZO 3

... (e.d.)
    Anoniem (vrije trap)
    Nick van Raaij (intikker)

Mannen, 8, 6e klasse 20

17 februari 2018 15:00

Eddy Kramer

Woudenberg 8 had in het thuisduel met FZO 3 geen enkele moeite en boekte een 5-1 overwinning. Eerder dit seizoen bleek de uitwedstrijd in Zeist voor het eerste puntenverlies te zorgen. Ondanks een 2-5 voorsprong brak een slechte tweede helft aan, wat een 6-5 nederlaag betekende.

Zaterdag verliep de start van de wedstrijd prima. Woudenberg 8 wist op de uitspelende ploeg al vroeg druk te zetten om veelvuldig voor het doel van de tegenstander te komen. Dit resulteerde in een goede aanval waarbij Nick van Raaij de bal perfect terug kon leggen op Jeroen Koudijs, die binnenkant paal doel trof, 1-0.

Lang kon er overigens niet genoten worden van de openingstreffer. Een schot zorgde er voor dat doelman Willem van den Pol de bal net te laat zag om te keren, 1-1. Desondanks herpakte de thuisclub zich door de aanval weer op te zetten. Nick gaf opnieuw voor richting Marijn Berkel. Echter werkte een verdediger het lederen projectiel in eigen doel, 2-1.

Na twee assists te hebben gegeven schoot Nick zelf de 3-1 tegen de touwen. Een overtreding op de hardwerkende Laurens Kok zorgde voor een vrije trap. Deze werd knap in de kruising verwerkt door Erik ter Maaten, 4-1. Een foute inspeelbal van de goalie van FZO 3 liet Nick aantekenen voor de 5-1. De aanvaller kon richting een leeg doel de bal over de lijn verwerken.

In de tweede helft kwamen Joris van den Pol, Tim van Nimwegen en Rick van de Waerdt binnen de lijnen. FZO 3 had in de rust onderling besproken hoe om te gaan tegen het goed draaiende Woudenberg 8. Door enkele positiewijzigingen kwamen de spelers uit Zeist tot één schotpoging en drie hoekschoppen.

Het spelbeeld was voornamelijk weer op de helft van FZO 3 te vinden. Marijn leek met een goed afstandschot voor de volgende treffer te zorgen, maar de doelman wist dit net tegen te gaan. Tot doelpunten kwam het in het tweede bedrijf niet meer. Laurens, Nick, Rick en Tim bedankt voor jullie inzet en dat jullie mee konden doen!

Al met al een prima revanche na de eerdere ontmoeting van dit seizoen. Zaterdag 24 februari op bezoek bij de nummer drie SVL 4. Het verschil met Woudenberg 8 is één punt en kennen de zwart-gelen een duel minder.