Scheidsrechter helpt thuisploeg SVMM 3 naar 3-3 gelijkspel

... (kopbal)

Mannen, 8, 6e klasse 20

28 april 2018 14:00

Eerder dit seizoen leek SVMM 3 een titelkandidaat. Dit was ook te merken tijdens de wedstrijd in Woudenberg, waarbij er een 0-3 eindstand werd genoteerd. De enige echte keer dat Woudenberg 8 terecht met een nederlaag van het veld liep.

De inhaalwedstrijd tegen SVMM 3 begon uitstekend. Na twee minuten spelen een snelle ingooi van Frank Ariëns richting Nick van Raaij. Laatstgenoemde kon de bal keurig terugleggen op Willem van den Pol, die de score had geopend: 0-1. In de vijfde minuut schoot Marijn Berkel een hoekschop direct binnen, 0-2.

Nog voordat het half uur werd aangetikt veroverde Luuk Dibbits de bal op het middenveld. Zijn pass ging richting Nick die opnieuw Willem kon bedienen. Met een lob passeerde de aanvaller de doelman, tussenstand 0-3.

Het scorebord stond al een tijdje op 45 minuten. Echter liet de scheidsrechter de lange blessuretijd in gaan. Nadat een speler van SVMM 3 de bal eerst binnen wist te houden, maar daarna een beweging maakte, ging de bal alsnog over de achterlijn. De arbiter liet dit door gaan en kende vervolgens een corner toe. Hieruit profiteerde de thuisploeg om de 1-3 binnen te schieten.

De tweede helft wind tegen en in de beginfase zorgde een scherpe voorzet er voor dat de stand op 2-3 werd gebracht. De aanvaller kon de voorzet binnenkoppen. De thuisploeg drong meer naar voren en kwam beter in het spel.

Daartegenover had Woudenberg de wedstrijd op enkele momenten moeten beslissen met de 2-4. Willem schoot van afstand, redding van de keeper. Frank ging er aan de rechterkant van door en schoot in het zijnet. En Mark Heshusius bracht bijna met een solo gevaar, maar zijn inzet werd gestopt door de doelman.

Dan het gezegde dat de goal aan de andere kant van het veld gaat vallen. Dat gebeurde opnieuw in de blessuretijd. Een balletje breed, de middenvelder zegt ’laat’, wat niet is toegestaan, en schiet vervolgens binnen. Een 3-3 gelijkspel uiteindelijk wat zeker meer had kunnen zijn.

Timo Berkel, Nick van Raaij en Bas Spans bedankt voor jullie inzet om mee te doen!

Dinsdagavond 8 mei om 20:00 uur de eerstvolgende wedstrijd: op bezoek bij Austerlitz 2.