Eerste helft al voldoende voor Woudenberg 8 bij Roda ’46 9 (1-4)

Roda '46 9

Woudenberg 8

Anoniem (kopbal)
    Assist: Anoniem
    Anoniem (schot)
    Assist: Anoniem
    Jelte Los (schot)

Mannen, 8, 6e klasse 20

21 april 2018 13:00

Op een mooie zaterdagmiddag bracht Woudenberg 8 een bezoek bij laagvlieger Roda ’46 9. Het thuisduel werd mede door twee goals van Willem van den Pol nipt met 2-1 gewonnen. De return in Leusden bleek gemakkelijker te gaan. In het eerst bedrijf werd de 1-4 eindstand al bereikt.

In het eerste half uur gingen de Woudenbergers goed van start. Dennis Koudijs, ditmaal in de spits gepositioneerd, kreeg enkele mogelijkheden. Zelfs een afstandsschot werd net door de doelman over getikt. Na een kwartier spelen een goede corner van Marijn Berkel. Erik ter Maaten stond vrij en kon de bal prima in de kruising koppen, 0-1.

Frank Ariëns verdubbelde vervolgens de score naar 0-2. De rentree voor Alex Slinger bleek veelbelovend. Op knappe wijze schoot Alex de bal in de verre hoek, 0-3. Echter in de rust uit voorzorg gewisseld, daar een tegenstander zijn enkel had geraakt. Na afloop van de wedstrijd was dit dik geworden en ligt de middenvelder er mogelijk weer een tijdje uit.

In de slotfase van de eerste helft scoorde de thuisploeg tegen, 1-3. Op aangeven van Dennis schoot invaller Jelte Los de 1-4 binnen. De tweede helft vonden beide ploegen het wel prima verlopen. De uitspelende ploeg bleef de betere, maar creëerde minder doelpogingen. Na een aantal duels zonder overwinning, was het fijn om de drie punten huiswaarts mee te nemen.