DOVO 9 - Woudenberg 8

... (penalty)

Mannen, 8, 6e klasse 20

19 mei 2018 14:45

Bijz: Tien minuten voor tijd de wedstrijd bij een 5-3 tussenstand gestaakt.

De laatste uitwedstrijd van dit seizoen was in Veenendaal. DOVO 9 nog strijdend met Valleivogels 9 (die de wedstrijd bezochten en hopend op puntenverlies van DOVO 9) om het kampioenschap. Woudenberg begon aardig aan de wedstrijd, wat een aantal kansen opleverden.

Echter kwam de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Erik ter Maaten plaatste de bal net in de voeten van een tegenstander i.p.v. een medespeler. De aanvaller kon alleen op doelman Micha van der Mijl af om de 1-0 binnen te schieten. Daarna volgde een succesvol afstandschot van de verdediger van DOVO 9, wat een 2-0 tussenstand opleverde.

Vlak voor het rustsignaal zorgde Jelte Los voor de 2-1 aansluitingstreffer. Woudenberg 8 herpakte zich in het tweede bedrijf. Wel kwam de thuisploeg na een uur spelen op een 3-1 voorsprong. Maar kon Jelte met twee goals de stand weer gelijk brengen naar 3-3.

Een punt leek zeker in de maak, totdat de scheidsrechter wat rare beslissingen nam. Allereerst door een strafschop te geven, waarbij onbekend is wat de precieze overtreding is geweest. De penalty werd, ondanks dat Micha er nog aan zat, binnen geschoten, 4-3.

Joris van den Pol ontving een gele kaart en een vrije trap volgde voor DOVO 9. Deze ploeg wist hiervan te profiteren om de stand op 5-3 te zetten. Het werd voor de uitspelende ploeg te veel gevraagd om deze onterecht ontstaande achterstand weg te werken. Daarnaast bepaalde de scheidsrechter dat de wedstrijd voortijdig gestaakt werd door Dennis Koudijs een rode kaart te geven.

De wedstrijd werd niet meer hervat door de scheidsrechter en gingen beide ploegen met een vreemd gevoel van het veld. Er waren ongeveer nog tien minuten te gaan bij een 5-3 tussenstand.