Een ongekende slotfase met toch de 3-2 overwinning

Mannen, 8, 6e klasse 20

2 december 2017 15:00

Andre Smit

Vorige week wist het 8e elftal een vroege 2-0 achterstand tegen GVVV 6 om te zetten in een 2-4 overwinning. Zaterdag 2 december de thuisontmoeting met een ploeg die net onder Woudenberg 8 staat: DOVO 9. Met een ongekende slotfase, maar wel een afsluiting met de drie punten: 3-2.

De Veenendalers kwamen de eerste helft goed voor de dag. Daardoor werd de eerste kans van de wedstrijd verricht door de uitspelende ploeg. Een pass van Jeroen Koudijs aan de linkerzijde op het middenveld werd onderschept en in die tegenaanval viel de 0-1 openingstreffer. Echter bracht Frank Ariëns met een kopbal, op aangeven van Marijn Berkel, de 1-1 gelijkmaker.

Vlak voor rust een nieuwe voorsprong voor de rood-witten. De aanvoerder ging mee naar voren en schoot op knappe wijze de bal binnen, 1-2. Dit was overigens ook de ruststand tegen GVVV 6, dus het gevoel om resultaat te gaan halen was aanwezig bij de Woudenbergse formatie.

Direct na rust een voorzet van Willem van den Pol. Marijn haalde uit maar schoot naast. Dit had de gelijkmaker kunnen zijn. Steeds aanvallender ging Woudenberg spelen. Sander van Vliet schoot twee keer van afstand: een schot in het zijnet en net over de kruising. Een schot van Marijn kon in eerste instantie nog gered worden door de doelman, maar in de rebound maakte Frank uiteindelijk de 2-2.

Dan de slotfase waar het steeds donkerder werd, daar er nog veldverlichting ontbreekt op het G-veld. Allereerst een actie aan de linkerkant met een één-twee tussen Sander en Jeroen. Uiteindelijk gaf Niels Heshusius voor en leek Jeroen al zwevend het lederen projectiel via zijn knie in de verre hoek binnen te werken.

Daar dit de winnende treffer had kunnen zijn, bleek de grensrechter na het gescoorde doelpunt maar één taak te hebben gehad om daarna te gaan vlaggen. Hierdoor werd de goal alsnog geannuleerd en bleef de 2-2 tussenstand staan. Tot de slotminuut van de wedstrijd. Jeroen zette druk op de tegenstander die de bal verkeerd inspeelt, recht in de voeten van Frank. Zijn actie naar voren betekende het eindstation bij Marijn. Die de bal beheerst tegen de touwen schoot, 3-2 winst.

Door deze overwinning heeft Woudenberg 8 zich in de top 3 gewerkt. Volgende week de laatste wedstrijd voor de winterstop. Om 15:00 uur zal er afgetrapt worden op bezoek bij FC Driebergen 5.