Woudenberg 2 - Loosdrecht 2

Woudenberg 2, 1e klasse B

2 oktober 2010 12:00

Balk, J.A.

Afgelopen zaterdag speelde Woudenberg 2 haar vierde wedstrijd van het nog prille seizoen. Om de verwachtingen voor dit seizoen hoog te houden en zich wat steviger te nestelen in de top 5 diende er gewonnen te worden tegen Loosdrecht 2, welk team uit de eerste vier wedstrijden slechts één punt verzameld had. Zij hadden de punten dus ook hard nodig. Ondanks de belangen werd er niet goed begonnen. Beide teams namen een afwachtend houding aan, waardoor de beginfase zich vooral op het middenveld afspeelde. Na vijf minuten kreeg Woudenberg de eerste mogelijkheid. Rutger (Vermeer) kwam goed mee op, leverde de bal aan bij Steward (Yunan), wiens voorzet op een teenlengte na gemist werd door Felix (Jelmersma). Na een kleine tien minuten was het aan de andere kant wel raak. Uit een corner, uiteindelijk het gevaarlijkste wapen van Loosdrecht 2, kopte de centrale verdediger onhoudbaar voor keeper en verdediging de bal bij de tweede paal binnen, 0-1. Aangeslagen door dit vroege doelpunt ging Woudenberg op zoek naar de gelijkmaker, doch veel grote kansen leverde dit de eerste helft niet op. Dit kwam mede door de rommelige opbouw, door onzuivere passing en een gebrek aan scherpte. Voeg daar een tegenstander aan toe die voetballend niet veel in huis heeft en je hebt een samenvatting van de eerste helft. Toch werd er die eerste helft nog gescoord. Typerend was dat dit uit een penalty moest gebeuren. Uit een corner aan het eind van de eerste helft werd Bjorn (Termaaten) bereikt, doch deze werd binnen de zestien meter volgens de scheidsrechter onreglementair gestuit. Bart (Schenning) wist met dit buitenkansje goed om te gaan, 1-1.

Woudenberg kwam in de blessuretijd van die eerste helft nog goed weg nadat opnieuw een corner goed werd ingekopt. Rutger stond echter op de goede plek om te verhinderen dat de bal over de lijn zou gaan, waardoor beide teams met één doelpunt achter hun naam aan de thee konden gaan.

De tweede helft werd iets scherper begonnen, doch de eerste tien minuten speelden zich opnieuw hoofdzakelijk op het middenveld af. Na zo´n tien minuten kreeg Woudenberg randje zestien meter een vrije trap mee vanwege een duwfout jegens Bert (Davelaar). Deze werd door Bart goed ingeschoten, doch de keeper van Loosdrecht wist het schot te verwerken tot corner. Deze corner werd geschampt door Dennis (Hoffmann), echter niet genoeg voor een doelpunt. Loosdrecht kwam direct daarop met haar gevaarlijkste wapenfeit uit de tweede helft. Vanaf links werd de middenvelder aangespeeld, welke de rechterspits met een mooie steekpass aan de zijkant van de zestien meter op maat bediende. Deze zette in één keer laag voor op de spits, wiens schot, zwaar gehinderd door Dennis, via keeper Daan (Schenning) op de paal belandde. Na een klein half uur spelen kwam de grootste mogelijkheid voor Woudenberg om op voorsprong te komen. Een lange bal van achteruit werd door Steward, vanuit buitenspelpositie, op goede waarde geschat. Hij zette goed door, was net iets eerder bij de bal dan de keeper van Loosdrecht en wist deze met een mooie lob te verschalken. De bal stuiterde echter net iets te hoog op en belandde op het dak van het doel. Hierna was de koek wel zo’n beetje op. Op enkele afstandsschoten na, viel in het vervolg van de tweede helft alleen het vele commentaar, van zowel Woudenberg- als Loosdrechtzijde, richting de scheidsrechter op. Dit terwijl deze man, objectief bezien, misschien wel de beste man van de wedstrijd was. Coach Harry Rijlaarsdam constateerde het na de wedstrijd al: “een gemiste kans om vandaag drie punten te pakken”. Volgende week tegen Geinoord uit in Nieuwegein zal Woudenberg 2 opnieuw flink aan de bak moeten om de aansluiting bij de bovenste teams niet te verliezen.