Heerlijke overwinning JO8-1

Vliegdorp 't vv JO8-1

24 maart 2018 9:00

Nadat vorige week het voetbal was afgelast omdat het zo koud was mochten de jongens vandaag weer de (kunstgras)wei in, in Soesterberg deze keer tegen Vliegdorp JO8-1. Geen onbekende tegenstander voor ons, vorig jaar hebben we hier al een leuke oefenwedstrijd tegen gespeeld die in 6-6 is geëindigd. Toen speelden deze jongens nog in de 3e klasse maar omdat ze daar alles met meer dan 15-0 wonnen zijn ze nu bij ons in de 1e klasse ingedeeld. Aan de uitslagen te zien, horen ze hier ook echt wel thuis, tel daarbij op dat zij ook nog eens een speler hebben die al bij FC Utrecht mag meetrainen. Al met al zou het dus geen gemakkelijke ochtend gaan worden.

Met drie focuspunten: 1. Elkaar helpen 2. Overspelen en 3. Lekker voetballen en in de gebruikelijke 1-1-3-1 opstelling werd de JO8-1 het veld ingestuurd. Binnen 10 seconden lag echter de bal in bijna achter Mats in het net, een betere wake-up call kon je niet hebben. Al in de derde minuut zag je al waar we op trainen, doeltrap voor Mats, hij speelt Niels aan en die zag Xavi voor de goal vrij staan en rondde daarna via de onderkant van de lat perfect af.

Hierna scoorde de tegenstander al snel de 1-1. In de negende minuut werd het na een misverstand in de verdediging 2-1 voor Vliegdorp. Gelukkig dat Sven, Niels en Xavi elkaar daarna in de 11e minuut goed vonden met mooie passes en kon Xavi zijn tweede van de ochtend tegen de touwen werken. Hierna speelde zich tot de rust een gelijk opgaande wedstrijd af met kansen voor beide teams, maar beide goed spelende keepers hielden hun doel schoon.

In de rust wisten de jongens wel dat ze wanneer ze zo door zouden blijven spelen de overwinning zouden kunnen pakken, want de kansen waren er wel. De tweede helft begon net zoals de eerste helft was geëindigd met kansen aan beide kanten maar keepers en goede verdedigers die alles tegen hielden. Na 26 minuten was het Jort Kleinveld die na zeer goed doorgaan de 2-3 voor de JO8-1 kon maken. Hierna zag je dat alle jongens het gevoel kregen dat de eerste competitieoverwinning na de winterstop er echt aan zat te komen en buffelden ze allemaal en lieten ze zien wat ze waard waren. Nou en dat is veel!

In de 33e minuut was het Niels die de 2-4 scoorde, hetgeen wel een soort van beslissing in de wedstijd was. In de laatste minuut scoorde Niels nogmaals via de kluts met de keeper en de verdediger waarna de 2-5 eindstand op het bord stond. Man of the match vandaag: iedereen, Mats die de tweede helft zijn doel schoon hield en zelfs een paar kansen voorbereidde. Mounir net als altijd het voetballende slot op de deur, waar niemand langs kwam. Lukas die weer als vanouds aan het dribbelen en buffelen was. Sven die mooie acties en passes liet zien aan de zijkant. Xavi en Niels die lieten zien multifunctioneel te zijn door zowel voorin als op het middenveld goede passes en goede goals te combineren met hard werken. En natuurlijk onze voetballende stofzuiger Jort Kleinveld waarvan je soms afvraagt of hij met zijn tweelingbroer voetbalt, want hij loopt overal.

Al met al een mooie en zeker verdiende overwinning van de JO8-1 waar de spelers en trainers trots op mogen zijn.