Woudenberg 8 boekt een overwinning tegen een versterkt Austerlitz 2

... (penalty)

Mannen, 8, 6e klasse 20

8 mei 2018 20:00

Dinsdagavond 8 mei was een perfecte wedstrijd tegen Austerlitz 2. Op het speelveld werd duidelijk dat voetballen lastig zou worden, daar een sproeier niet te stoppen was en er op een half veld een grote plas lag en de bal niet kon rollen. Uiteindelijk uitgeweken naar het hoofdveld.

De thuisploeg kon op deze midweekse avond de beschikking hebben over een aantal eerste elftal spelers. In Woudenberg ging de wedstrijd met 3-1 gewonnen. Austerlitz 2 kwam in de beginfase het sterkste uit de startblokken. Diverse keren kon doelman Bas Spans redding brengen.

Aan de andere kant een voorzet van Marijn Berkel, waardoor Kevin van Nieuw Amerongen kon inschieten, 0-1. Voetballend deed Austerlitz 2 het beter om de bal in bezit te houden. De Woudenbergse formatie wist door inzet en goede aanvallen het de tegenstander moeilijk te maken.

In het begin van het tweede bedrijf nam Woudenberg qua stand afstand. De verdediging van Austerlitz 2 zag daar niet goed uit, waarna Marijn de bal mee kon nemen en de 0-2 binnen schoot. Tijdens de laatste twintig minuten vielen er vijf goals te noteren.

Jelte Los bracht Kevin in staat voor de 0-3. Op het middenveld een goede pass van Jeroen Koudijs op de doorgelopen Kevin. En voor de aanvaller was het een koud kunstje om voor de derde keer dit duel het net te vinden, 0-4.

De thuisspelende club maakte uit een strafschop de 1-4. Daarna volgde het mooiste doelpunt van deze wedstrijd. Aan de rechterkant had Willem van den Pol de bal in bezit. Een voorzet werd gekeerd door een verdediger, waarna Willem met links direct uithaalde. Het lederen projectiel belandde met een krul in het linkerzijnet van het doel, 1-5.

Vlak voor tijd een schot in de linkerhoek van Austerlitz wat een 2-5 eindstand opleverde. Een leuke doelpuntrijke confrontatie met Woudenberg 8 als winnaar. Zaterdag 12 mei om 12:15 uur de ontmoeting met SVL 4. Quinten, Bas, Jelte en Kevin bedankt voor jullie bijdragen bij dit succesvol verlopen duel!