vv Woudenberg 13-1 wel sterker maar toch onderuit.

DOSC JO13-1

17 november 2018 9:45

Vandaag de eerste wedstrijd in een belangrijke reeks. Het was een in koude ochtend verzamelen op de parkeerplaats om in Den Dolder om 09:45 tegen de nummer 4 van de competitie aan te treden. Daar aangekomen lag het nieuwe kunstgrasveld er strak bij in het doorkomende ochtend zonnetje. Alle ingrediënten voor een leuke pot waren aanwezig. Al snel bleek dat de tegenstander er op gebrand was om een goed resultaat neer te zetten tegen Woudenberg. De rug nummers moesten goed ingevuld worden, de spelerspassen gecontroleerd en een goed gesprek tussen aanvoerde en scheidsrechter hoorden er allemaal bij. Woudenberg had de kant waar keeper Olivier tegen de zon in moest kijken. Na de aftrap zat DOSC er goed kort op en al snel bleek dat het geen makkelijke wedstrijd zou worden. De snelle voorhoede spelers van DOSC zorgden voor dreiging, echter onze achterhoed bleef rustig en speelde het spelletje dat ze gewend waren. Echt heel gevaarlijk kon DOSC niet worden. Geleidelijk kwam woudenberg in een spel overwicht, en dat resulteerde in de 21e minuut in een goede aanval waaruit Alessio vanuit de rechter zijkant doorkwam en vanuit een moeilijke hoek prima binnen schoot. Woudenberg had zeker het betere van het spel echter moest het op zijn hoede zijn voor de messcherpe counters. Het was uiteindelijk op slag van rust als er halverwege de eigen helft van Woudenberg een vrijtrap genomen moest worden door DOSC. Deze hoge boogbal kon Olivier niet goed zie, en glipte in de linker bovenhoek net door zijn handen. Dat was een domper net voor de rust. De tweede helft begon woudenberg prima met weer een veld overwicht, helaas konden er niet echt kansen gecreëerd worden omdat in en rond de zestien meter de tegenstander heel compact verdedigde. In deze fase kreeg woudenberg 4 corners te nemen maar ook daar kon niet uit gescoord worden. Het was een counter van DOSC waaruit ook een corner kwam, deze werd prima genomen en goed ingekopt. Deze tegen goal was een tegenvaller, en de schrik sloop in het team. Nu moest er nog een tandje bij. Het was 3 minuten later een verkeerde keuze in de verdediging die voor DOSC de 3-1  op het scorebord zette. Woudenberg probeerde wat het kon maar maar in de drukte rond de goal kon er maar een schare kans gecreëerd worden. Het bleef dan ook bij deze uitslag. Bij het horen van het gelijk spel van de andere wedstrijd in de topo van de competitie waren er gemengde gevoelens. Het is maar 1 punt verlies maar het hadden 2 punten winst op de concurrenten kunnen zijn. Geen nood alles is nog in eigen hand, maar het moet wel effectiever. Op naar de wedstrijd tegen Driebergen!