Woudenberg JO13-1 Winterkampioen in de streek derby met Valleivogels.

Valleivogels JO13-1

... (e.d.)

1 december 2018 11:40

Zowel spelers, ouders en overige toeschouwers moesten na deze wedstrijd wel even bij komen van de spanning en de ontknoping!

Het was duidelijk dat het deze wedstrijd moest gebeuren. Ondanks dat er volgende week nog een kans op het winter kampioenschap zou zijn, was het toch deze wedstrijd in Scherpenzeel die het extra gouden randje aan het kampioenschap kon geven. De spanning was voor de wedstrijd dan ook bij iedereen om te snijden. Aan de omstandigheden kon het niet liggen, het was droog, het tijdstip was goed en het was een prachtig kunstgras veld. Na het eerste fluitsignaal was het duidelijk dat woudenberg niet gemakkelijk in zijn spel kon komen, mede door spanning en het korte dekken van Valleivogels. Na ongeveer 15 minuten begon het langzaam wat beter te lopen bij Woudenberg, het verschil in kwaliteit werd daarmee nog duidelijker. Toch werden er maar weinig kansen gecreëerd. De eerste helft ging dan ook een beetje kabbelend voorbij. Na het beging van de tweede helft was het duidelijk dat Valleivogels nog meer voor de lange ballen ging kiezen, er kwam vroeg in de tweede helft een grote kans uit, een speler van Valleivogels kwam oog in oog met Olivier echter door zijn goede keepers werk kwam Valeivogels niet tot scoren. Het was duidelijk dat de spanning voelbaar opliep naar mate de wedstrijd richting einde ging. Hoe zou dit af gaan lopen…? Zouden onze jongens hier in Scherpenzeel nog een feestje kunnen vieren? Ja, was daarop het antwoord, in de 58e minuut was het goed door komen van Timo, gevolgd met een schot op het doel, wat resulteerde in een uitbarsting van vreugde. Het was een verdediger van Valleivogels die dit schot ongelukkig tegen zijn been kreeg waardoor de bal niet meer te pakken was door de keeper. De 0-1 was een feit!! De wisselspelers en trainers liepen juichend het veld in! Dit gaan de jongen niet meer weg geven. De beloning voor een goede seizoenstart is binnen. Na het laatste fluitsignaal is het feest op het veld. Dit feest werd ook in de kleedkamer en de kantine van Valleivogels doorgezet. Deze jongens kunnen terugkijken op een heerlijke ervaring vandaag. Deze wedstrijden maakt het voetbal extra leuk.